יעדים מומלצים להשקעות נדל"ן בחו"ל

בועת הנדלן הישראלית הביאה לא מעט משקיעים חדשים וותיקים כאחד לנדוד אל מחוזות שונים ברחבי הגלובוס, ולמצוא שווקים נדל"נים חדשים אשר עדיפים ולעיתים זולים יותר להשקעה בישראל. במרבית הפעמים גם אחוזי התשואה, המיסים(שלחלק מהמדינות ישנו הסכם עם ממשלת ישראל) ועלויות הקנייה הופכים את שווקי הנדלן לעדיפים הרבה יותר מהשוק המקומי. במרבית הפעמים שווקים אלו יכולים להיות רלוונטיים עבור משקיעים אשר התקשו להשתלב בשוק הישראלי, אבל יחד עם זאת ישנם משתנים רבים בלא מעט מאותם שווקים שיש לקחת בחשבון, לא רק זהות המדינה הנכס ואחוזי התשואה שלו אלא גם את הנהלים השונים לקניית הנדלן במדינה בה בחרתם. לכן יש לקחת בחשבון את עלויות המס, את מיקום הנכס במדינה, תשלומים שונים לאנשי המקצוע ועוד.

מי הן המדינות המומלצות להשקעה?

המדינות המומלצות יכולות להיות במרחק יחסית גדול של מעל ארבע שעות טיסה וחלקן פחות, הראשונה והקרובה מבניהם היא כמובן האי קפריסין ואליו מצטרפת מדינת יוון, ארצות הברית על כל מדינותיה, גרמניה, פולין, רוסיה, רומניה אוקראינה וספרד.

מה הן ההשלכות של מגפת הקורונה להשקעות אלו?

המגפה אכן הכתה ברוב המדינות שאותן הזכרנו, אך יחד עם זאת אפשר לומר כי עדיין אינה מורגשת בשוק הנדלן של אותן מדינות. אך באותה הנשימה עלינו להסתייג ולומר כי לא מעט מדינות בארצות נפגעו בצורה קיצונית מהמשבר ומנגד מדינות רבות כמו גרמניה, יוון, קפריסין וגם מדינות בארצות הברית חווה ירידה קלה במחירי הדיור.

אז מה עלי לבדוק לפני השקעה כזו?

אחד הדברים הראשונים עליהם אנחנו ממליצים לעשות לפני השקעה, הוא כמובן סקירה של השוק אליו אתם רוצים להכנס. בדקו את אחוזי התשואה השונים, את רמת הביקוש, מיקום הנכס החברות הישראליות שפועלות באזור וכמובן מי הן חברות האחזקה שאיתן תוכלו לעבוד למשך התקופה בה תחזיקו בנכס.

מה הם אחוזי המס במדינות אלו?

האחוזים כמובן משתנים בהתאם למדינה ולאידאולוגיה הכלכלית השולטת, כך שנוכל לראות במדינה כמו גרמניה אחוזי מעל שיכולים להגיע עד לכדי 30 אחוזים אשר יכללו אחוזי תשואה ורווחים שעשיתם בזמן אחזקת הנכס. מנגד במדינות כמו יוון וקפריסין שיעורי המס יכולים להיות נמוכים הרבה יותר ולהגיע לעד 15 אחוזים.

עם אילו מדינות מחזיקה ישראל הסכמי מס?

ישראל מחזיקה קשרים כלכליים עם רוב המדינות הפופולריות להשקעה, הבולטות מבין אלו יוון, גרמניה וארצות הברית המאפשרות הקלות מס שונות ובהן גם תמנעו מתשלומי מס כפולים בישראל ובמדינה בה בחרתם להשקיע.

Scroll to Top