כל מה שצריך לדעת על רכישת בית למכירה פמגוסטה

ישנם לא מעט אפיקי השקעה שונים אשר מתחלפים כעונת מעבר, אם לפני כמה שנים יכלנו לראות נהירה של משקיעים אל עבר דירות בפולין או אפילו בגרמניה. כיום נוכל לראות אותו הדבר במדינות שונות כמו ארה"ב וקפריסין. חלק מעניין הטרנדים הוא גם לדעת מתי "לתפוס את הגל", כך שלא רק תרצו לקנות דירה בארץ זרה אלא ממש אתם צריכים להבין איך, למה מתי, וכמה זה עולה בכלל? כיום אחד מאותם "גלים" או טרנדים היא לא אחרת ממדינת קפריסין השכנה שלנו ובמיוחד אזור פמגוסטה הקיצית, אשר בה משקיעים לא מעט ישראלים ולא מעט אירופאים. באזור זה יש לא מעט דירות קיץ, סטודיו, בתי כפר וילות על החוף ועוד סוגים רבים. אז בשביל שלא תפספסו את הגל הקרוב, המאמר הבא יעזור לכם לעלות עליו נכון.

למה דווקא פמגוסטה?

אזור זה שנקרא בין היתר גם איה נאפה, הינו אזור תיירותי אבל לא רק. בשנים האחרונות הוא נהנה מעלייה בפופולריות ולא מעט משקיעים זרים ותיירים ממערב אירופה, מה שהופך את האזור לארקטיבי ובעל תפוסה לא רעה בימי הקיץ.

האם אפשר למצוא רק בתי נופש?

אמנם האזור נחשב לתיירותי ופופולרי מאוד, אך יחד עם זאת ישנם גם לא מעט דירות סטודיו וילות הממוקמות על קו החוף. יש לזכור כי עדיין אזור זה נחשב לתיירותי והסיכוי למצוא יותר דירות נופש גבוה מאזורים כמו לרנקה למשל.

משתלם להגיע בעצמי לראות?

וודאי! כחלק מהרישה שלכם חשוב מאוד שתגיעו בעצמם לעשות סיור ולראות את הנכסים שתרצו להשקיע בהם. כך שגם אם ראיתם מיליוני תמונות דרך האתר, אין כמו חיפוש אמיתי בשטח.

כמה זמן להשקיע בסיור כזה?

שווה להשקיע בסיור כזה מינימום יומיים, כך גם תוכלו להרגיש את האוירה באזור לראות את טיב האנשים שמגיעים לשם ועד כמה האזור עונה על צורכי ההשקעה שלכם בכלל.

ומהם אחוזי מס הרכישה?

שוק הנדלן בקפריסין נחשב למנוע כלכלי לא קטן עבור הממשלה, עם זאת מס העברה עולה יחד עם סכום הקניה והוא מדורג. דירה בעלות עד 85 אלף יורו תחויב במס של עד 3 אחוזים וב170 תעלה בעוד 2 אחוזים ומ170 אלף ומעלה אחוז מס הרכישה יעמוד על כ8 אחוז.

איך מתנהלים מול המוסדות המקומיים?

תהליך העברה בעיקרו אמור להתבצע בעזרת עורך דין אשר יוכל להסדיר עבורכם את ההליכים הפורמליים בעת ההליך. התשלום הרצוי ברוב הפעמים הוא אחוז+ מע"מ או תשלום מינימלי של 1200 יורו.

מיסים נוספים? יש?

כן. ישנו תשלום מס בולים במעמד של כל מכירה וגם הוא מדורג כמו מס העברת דירה, והוא מתחיל מ5000 יורו ועד 170 אלף יורו תחויבו ב1.5 אירו לכל 1000 יורו ומעל 170 אלף תחויבו ב2 אירו לאלף אירו.

הוצאות אחרות?

לצד הוצאות מיסים, חשוב לזכור כי עלויות נוספות יתלווה אל רכישה של דירה בקפריסין כמו תשלום עבור תרגום מסמכים, זיכרון דברים ועוד.

מהם מחירי הדירות להשקעה בפמגוסטה?

ממוצע מחירי הדירות באזור פמגוסטה נע בין 180 עד חצי מיליון יורו, עם דמי שכירות נאים. יחד עם זאת מחיר הדירות שאינן וילות, אמור להתחיל ב40 אלף יורו עד לכ200 אלף יורו. 

אילו יתרונות יש להשקעת נדל"ן בפגמוסטה?

אפשר לרשום רבות על הכלכלה הקפריסאית, אשר הצליחה להראות בשנים האחרונות יציבות איתנה במיוחד אך בכל הקשור ליציבות כלכלית ובלתי תלויה, אזור פגמוסטה אכן עונה על היתרון הזה. שכן האזור אכן מושפע מתנודות בינלאומיות, אך בין היתר נהנה מאטרקציות וגם מתיירות פנים וביקוש יציב שאיננו מושפע רק מתיירות חוץ או השפעות אחרות. אבל כאשר מסתכלים על הצדדים התיירותיים באזור, אי אפשר להתעלם ממעל לעשרים חופי הממוקמים באזור, המציעים מפרצים יפיפיים כמו חוף פרנה, מפרץ עץ התאנה ועוד רבים טובים ונהדרים.
כמו כן יתרונות נוספים בהשקעה במדינת קפריסין ובאזור פגמוסטה בפרט, מעידים גם על איכות חיים הולכת וגדלה כאשר בפגמוסטה ניתן יהיה להנות ממנעד עצום של שירותים מודרניים הכוללים גם שירותים רפואיים, מסעדות ברמה גבוהה ועוד מנעד של שירותים אשר אינם מביישים אף עיר מתקדמת ברחבי אירופה. נתון נוסף שהפך מזמן ליתרון בקפריסין כולה, הוא אחוז פשיעה נמוך במיוחד המבטיח את שלומם של בתי העסקים והנכסים השונים, לצד שירותים מקצועיים ומתקדמים.

שכירות ותשואה – מה עומד מאחורי הצלחת נדל"ן בפגמוסטה?

אזור צפון קפריסין היה נחשב לדי מנומנם בעשורים האחרונים, הצליחה להרים ראש בזכות אחוזים הולכים וגדלים של תשואה ושכירות גובהה לצד עלויות מס די נמוכות. לכן בשנים האחרונות גדלה מידת ההשקעה באזור צפון קפריסין בממוצע של 10% לשנה, כאשר מנגד לא מעט אזורי השקעה בגוש האירו חווים ירידה. אחת הסיבות לכך היא בנייה באוזר עם שימוש נמוך בהלוואות הנחשב לאזור "נטול מיתון", נתון אשר משפיע לא מעט על עליית שווי הנכסים ועל אופי בנייה ורכישת השקעות באזור. כל אלו מצטרפים אל עלייה בדמי השכירות השנתית המובלים בידי ביקוש רב, גם עבור דירות תיירות וגם עבור דירות מגורים חדשות ומספר תיירים שהולך וגדל מדי שנה.
נתונים אלו גם מגובים בידי הממשל באזור, המציע תנאי מס והשקעה נוחים במיוחד עבור תושבים זרים ובכך מעודד גדילה והשקעה מתמדת באזור. צירוף של כל אלו הופכים את פגמוסטה יעד יחסית אנונימי עבור המטייל הישראלי הממוצע, אל מקום נהדר גם עבור בילוי, הגירה וכמובן השקעת נדל"ן מניבה. כמו כן בכדי להשלים השקעה בצורה מיטבית חשוב לבצע תכנון קפדני הכולל תשלומי מס, הגדרות השקעה, ניהול הנכס, שיפוצים ועוד.

Scroll to Top