בתים למכירה בפאפוס, קפריסין היוונית

פאפוס הוא אחד מששת המחוזות בקפריסין וממוקם בחלק המערבי של האי (מי שמעוניין בנכסים בחלק המזרחי של האי צריך לבחון רכישת בתים בפמגוסטה). בירת המחוז נקראת גם היא פאפוס והיוותה בעבר עיר נמל שוקקת ששימשה אחת מנקודות הקשר המרכזיות של האי עם היבשת. מחוז פאפוס מהווה 15% משטח האי אך הוא אינו מאוכלס ברובו ומספר התושבים עומד על מעט פחות מ100 אלף תושבים. קו החוף מאופיין במפרצים ומערות, איים קטנים וחופים עוצרי נשימה. ניתן לחלק את המחוז לקו החוף עצמו, לאזור ההררי מעט התוחם את קו החוף והאזור המיוער של האי.

ניתן למצוא לא מעט בתים למכירה בפאפוס, בחלקם הגדול מדובר בבתים חדשים לחלוטין שנבנו בשנים האחרונות למטרות השקעה. בין הפרויקטים ניתן למצוא פרויקטים שנבנו על ידי יזמים ישראלים וחלקם אף מיועדים לציבור דתי שומר כשרות. קהילת המשקיעים הזרים בפאפוס נחשבת אחת הגדולות והיציבות יחסית ומאופיינת בתושיבם רבים שבחרו להעתיק את המגורים שלהם לאי ומתרכזים בעיקר בחלק העשיר יותר של העיר פאפוס או מה שמכונה פאפוס החדשה הממוקמת על קו הים ולא באזור הגבוה יותר של המצודה והעיר העתיקה.

אילו השקעות נדל"ן ניתן למצוא בפאפוס?

קפריסין נהנית בשנים האחרונות מעלייה מתמדת במחירי הדירות, עם זאת המחירים מצליחים להישמר שפויים ולמשוך משקיעים בצורה עקבית. אך כאשר מדובר בעיר פאפוס, בעיר המושכת אליה יזמים ותיירים מכל העולם מציעה גם מנעד רחב של השקעות נדל"ן, חדשות, ישנות ומתחדשות כאחד. דירות אלו נעות בין וילות יוקרה בשנות 3-4 חדרים הכוללות מפרטים מפנקים כמו בריכה וחנייה אישית. אך בעיר ניתן להנות לא רק מהשקעות אלו, אלא גם מהשקעות מסחריות כמו בבניי מסחר שונים, בפרויקטים של התחדשות עירונית ועד לבתי דירות בלב העיר.

איך להגדיר את התקציב?

ברכישה של נכסי נדל"ן בפאפוס ובחול בכלל, חשוב להכיר כמה הגדרות אשר יוכלו לעזור במציאת הנכס המתאים ביותר. לכן אחת ההגדרות הראשונות היא בסינון ראשוני, בין השקעה מסחרית כמו משרד, השקעת במקום מגורים באזור מרכזי או דירת נופש מפנקת. הגדרה זו תתחבר אל הגדרה נוספת והיא שימוש הנכס שכן ניתן לתת דגש דווקא על השכרת הנכס בחלק מחודשי התיירות ולהתגורר בו בשאר הזמן או שמא אפשר להגדיר את הנכס שיהיה מושכר לטווח ארוך.
אל הגדרות אלו כמו כן חשוב גם לאפיין את הנכס הרצוי, זאת מכיוון שבפאפוס ניתן למצוא מגוון רחב של השקעות נדל"ן. לכן חשוב להכיר האם בנכס להשקעה חשוב שיהיה, עם נוף לים, במרחק קצרה משדה התעופה, בעל x חדרי שינה או עם רעיון לבנייה ושיפוץ מחדש. כל אלו יעזרו בהגדרות התקציב ויולידו את התוצאה המתאימה ביותר לחיפוש, עם זאת חשוב לקחת בחשבון את מרכיבי המס השונים ברכישת דירה בקפריסין.

מה הם מרכיבי המס בקפריסין?

כאשר מדובר ברכישה של נכס במדינת קפריסין, חשוב לזכור כי תשלומי המס במדינה נחשבים לנוחים במיוחד אל מול מדינות אירופה השונות. כך למשל מס הרכישה משתנה כאשר מדובר ברכישת נכס עד 85 אלף אירו, והוא עומד על כ-3%. כאשר מדובר ברכישה מעל שמונים וחמישה אלף אירו ועד לשבעים אלף אירו, גובה המס יעמוד על 5%. וכאשר הרכישה תהיה מעל למאה ושבעים אלף אירו, היא תהיה כ-8% שווי הנכס.
כמו כן יש לקחת בחשבון תשלומים נוספים, החל מתשלום של 1% משווי הנכס בתמורה למסמך זכרון דברים, יחד עם תשלום מע"מ של 19% ברכישה של דירה מקבלן וגם תשלום מס בולים משתנה אשר יוכל להגיע עד ל0.15%. כמו כן קיימים תשלומים נוספים כמו תשלום לעורך דין, תשלום עבור חוזים ועוד.

הבתים שמוצעים כיום בשוק מתחלקים בגדול לבתים פרטיים לחלוטין ובתיים שהם חלק ממתחם דופלקסים ובהם ניתן לבחור בין בית עם גינה לבית עם מרפסת גדולה. המחירים מאוד מגוונים ותלויים במיקום כמו גם ברמת הגימור והפרויקט עצמו. לדוגמא בית עם שני חדרים בצ'לרוקה, הממוקמת על קו החוף, צפונית לעיר פאפוס עצמה מוצע למכירה ב87 אלף אירו ובית דומה עם 3 חדרים מוצע ב157 אלף אירו, שהם 338 אלף שקלים ו611 אלף שקלים בהתאמה.

בית עם 2 חדרים בחלק הדרומי של פאפוס עצמה מוצע למכירה ב75 אלף אירו, שהם קצת פחות מ300 אלף שקלים. אם אתם מעוניינים בבית חדש לחלוטין, על שטח פרטי משלכם ב2 קומות אז המחירים יכפילו ואף ישלשו את עצמם, תלוי במיקום ובאיכות הבנייה: בית חדש ומודרני בטאלה, שממוקמת צפונית לפפאפוס, באזור ההררי יותר ובמרחק של 10 דקות נסיעה מהים מוצע למכירה ב245 אלף אירו שהם 950 אלף שקלים כולל מע"מ. חשוב לשים לב בפרסומים האם המחירים כוללים מע"מ או לא. משום שהפרסומים לרוב אינם שומרים על אחידות ולכן מקשים על ההשוואה בין הנכסים. 

Scroll to Top