דירות להשקעה בקפריסין

החיפוש אחר ההשקעה הבאה עבור משקיעים ישראלים הוא חיפוש כמעט מתמיד, הוא נע בשנים האחרונות בין שלל סוגים של מניות, אופציות למיניהן ועד להשקעות אלטרנטיביות כאלו ואחרות. אך בכל מה שקשור להשקעות נדל"ן במיוחד השקעות נדל"ן במדינות זרות, ככל הנראה שלא מעט ישראלים מעדיפים יעדים קרובים ואטרקטיביים בדיוק כמו אלו שמציעה השקעת נדל"ן בקפריסין. השקעה שכזו טומנת בתוכה לא רק יתרונות מרובים כמו קרבה למקום ההשקעה (כ-45 דק טיסה) אלא מנעד עצום של סוגי נדל"ן להשקעה בקפריסין, החל מאזורי תיירות מלאים וכלה בתנאי מס מצוינים שיעזרו לכל השקעה שכזו להפוך למשתלמת במיוחד.

להכיר את קפריסין

מדינת קפריסין נחשבת למדינת אי פופולרית במיוחד בקרב תיירים, כשאל שעריה מגיעים מעל ל-3 מיליון תיירים מדי שנה ולא מדובר רק בישראלים, אלא בביקוש המתחיל ממדינות ארצות הברית ועד למדינות אסיה כמו רוסיה וסין. לצד כמויות כמות גדולה של תיירים, הכלכלה הקפריסאית נחשבת גם לכלכלה בתנופה זאת לאחר משבר שאליו נקלעה בשנת 2008 יחד עם מריבת מדינות המערב. עם זאת בשל היותה חברה באיחוד האירופאי, הצליחה המדינה יחד עם אימוץ מטבע היורו לשמור על שוק נדל"ן מתפתח ולרשום בקרבה לא מעט פרויקטים חדשים בשלל אזורים ברחבי המדינה.

מיסוי בקפריסין – איך זה עובד?

הכלכלה הקפריסאית לא רק נמצאת בצמיחה מעודדת אלא גם מציעה מיסוי שפוי ואטרקטיבי עבור משקיעים מכל העולם כאשר שווי מס הרכישה נע בין 3% עד ל8% הנקבעים עם שווי הנכס. כך למשל שווי נכס אשר נע בין שמונים עד מאה ושבעים אלף יורו, ישלם כחמישה אחוזים ואילו נכסים בשווי גבוה יותר ישלמו מס של עד 8%. כמו כן ברכישת דירה להשקעה במדינה, יתווספו עלויות מס נוספות כמו תשלום מס בולים, וכמובן מס הכנסה על שכר דירה בשיעור של עד 20%. עם זאת ישראלים רבים יוכלו להנות מאמנת מס הקיימת בין ממשלת ישראל לבין ממשלת קפריסין, נתון אשר יוכל להפוך את ההשקעה למשתלמת במיועד עובר ישראלים וימנע תשלום מס כפול.

אזורים מומלצים להשקעה בקפריסין

אחת הערים הראשונות והמומלצות להשקעה במדינת קפריסין תהיה לא אחרת מאשר העיר הבירה ניקוסיה, בה מתגוררים מעל לשלוש מאות אלף תושבים ולה חופים מרהיבים ומזמינים. העיר בדומה לאזורים אחרים במדינה, נמצאת בתנופת בנייה הכוללת דירות מגורים בבניינים חדשים, דירות קרקע מושלמות לאירוח בחודשי הקיץ ואפילו אזורי מסחר שונים.

עיר נוספת היא פאפוס השוכנת קפריסין היוונית, וכי למרות שהעיר נחשבת לדי קטנה היא מושכת אליה לא מעט תיירים בחודשי הקיץ ומציעה לבאים בשעריה מגוון רחב של מקומות אירוח כמו מלונות, דירות מסוגים שונים וכמובן פרויקטים חדשים גם באזורי תיירות מבוקשים במיוחד.

כמו כן העיר לימוסל נחשבת גם היא לעיר תיירות מבוקשת במיוחד, לה נמל יוקרתי, אטרקציות תיירות כמו קזינו מפואר ואפילו ממצאים ארכיאולוגים שונים אשר הופכים את נופי העיר לחד פעמיים. העיר לימוסל מציעה כיום לא רק כבישים, בתי מלון וטיילת מרהיבה אלא גם פרויקטים של יוקרה באזורים שונים כולל השקעה מרובה מצד חברות בינלאומיות כמו "אמדוקס" ועוד חברות אחרות.

Scroll to Top