השקעה בקפריסין היוונית

אחד האזורים אשר הפכו לפופולריים בשנים האחרונות להשקעות נדל"ן, הוא ללא ספק אזור קפריסין היוונית אשר נמצאת בתנופת בנייה אדירה שאיננה מביישת אף מדינה מפותחת באיחוד האירופי. האזור אשר נכלל בין מדינות אסיה ועוגן אל הים התיכון, משתייך אל האיחוד האירופאי ומשנת 2008 גם עושה שימוש במטבע האירו. האזור הים תיכוני של המדינה מביא עימו מזג אוויר נוח, אשר הופך את האזור לקורץ במיוחד גם עבור תיירים מרחבי העולם וגם עבור משקיעי נדל"ן. ובשל כך ניתן גם להרגיש את תנופת הבנייה באזור, שרק בשנה האחרונה כללה מעל לעשרת אלפים אישורי בנייה חדשים בכל קפריסין היוונית.

למה להשקיע בקפריסין היוונית?

קפריסין היוונית כוללת בתוכה כמה יעדי תיירות המתמלאים בכל שנה במעל לכ-3 מיליון תיירים בממוצע כשהיא כוללת חופי, אזורי ארכיאולוגיה והיסטוריה מטריפים ובין היתר גם ערים כדוגמת פאפוס, לרנקה, ניקוסיה, אי נאפה ועוד. ערים אלו מכילות בתוכן מנעד עצום של נכסי נדל"ן, דירות אייר-בינב, מלונות ומנעד אטרקציות הכוללות גם חיי לילה תוססים, מרינות מפנקות ואטרקציות לכל הגילאים. כמו כן ערים אלו נהנות גם מתנופת בנייה עצומה, אשר הולידה בשנים האחרונות מגוון פרויקטים מרשימים לצד דירות יד שנייה בסגנונות רבים.

כך למשל ניתן יהיה למצוא בערים המרכזיות כמו ניקוסיה, גם דירות יד שנייה במחירים סבירים באזורים מבוקשים אך גם פרויקטים חדשים. אותו הדבר ניתן יהיה למצוא גם בערים כמו לימוסל, פאפוס וכן איה נאפה החווים בשנים האחרונות התחדשות בתשתיות, לצד פרויקטים אדירים כמו חידוש המרינה, בנייה של קניונים ברמה אירופאית וכמובן כניסה של לא מעט חברות בינלאומיות לתחומן.

שווי מס ברכישת נדל"ן

כאשר יורדים אל פרטי הפרטים בכל קשור לעסקאות נדל"ן בקפריסין, ניתן לשים לב כי מרבית עסקות הנדל"ן במדינה נעשו על ידי משקיעים זרים. אפשר לומר כי אחת הסיבות לכך היא מערכת מיסוי הנחשבת למזמינה במיוחד עבור משקיעים זרים ולרבות ישראלים, שכן ישראלים נהנים מאמנת מס בין מדינת קפריסין לבין ישראל ובכך נמנעים מתשלום כפל מס ברווחי הדירה.

מס ההכנסה במדינה הינו מס פרוגרסיבי ונע בין 0% בהכנסה של עד כ -20 אלף אירו וכ-35% בהכנסה של מעל ל-60 אלף אירו. ובכל הקשור למס רכישה, גם הוא נע בצורה הדרגתית, כאשר רכישת נכס בשווי של עד מאה ושבעים אלף אירו, יחייב במס של כ-8% וככל ששווי הדירה ירד גם המס ירד עד לשווי של כ-3%.

טווחי מחירים של דירות בקפריסין היוונית

ניתן לומר בצורה די גסה כי מחירי הנדל"ן במדינת קפריסין עדיין אטרקטיבים, כאשר מחיר של דירת נופש ממוצעת במדינה ינוע בין 60-170 אלף אירו כאשר משתנים כמו כמות חדרים, קרבה אל הים וזמן הבנייה ישפיעו לא מעט על עלות הנכס. מצד שני כאשר מדובר בדירות שלושה חדרים, העלות תהיה מעט יותר גבוהה אם לוקחים בחשבון לא מעט פרויקטים חדשים שנבנו וממוצע דירות שכזה ינוע בין 70 עד 185 אלף אירו. ובמידה ונחפש אחר וילות יוקרה הכוללות שטחים של מעל ל-200 מ"ר, ממוצע המחיר ינוע בין 110 עד 280 אלף אירו.

Scroll to Top