נכסים למכירה ביוון: אתונה מול האיים

יוון הפכה להיות בשנים האחרונות לאחד המקומות המועדפים על משקיעי נדלן רבים, אשר מגיעים ממגוון מדינות אירופה, אסיה וכמובן נציגות נכבדה של משקיעים ישראלים. יוון שעברה לא מעט תהפוכות כלכליות ובעיקר המפלה הכלכלית שספגה בסוף שנת 2009, הביאו את מחירי הדירות למזמינים יותר עבור משקיעים ויחד עם התכנית הכלכלית בחסות האיחוד האירופי והתיירות שממנה נהנת יוון, היא הפכה לאחת מהמדינות היותר שוות להשקעה באזור הים התיכון. תנאי הכניסה לשוק הנדלן נוחים, עם אחוזי תשואה די גבוהים ואחוז מיסים ומע"מ נמוכים ביחס למדינה שחברה באיחוד האירופי. אבל לפני שאתם קופצים על קניית נכס ביוון, חשוב שתכירו את ההבדלים שבין ערים מרכזיות כמו אתונה לבין האיים השונים. ההבדלים עלולים להיות לא פעם משמעותיים מאוד וישפיעו גם על סכום הקנייה, על אחוזי המע"מ שתשלמו וגם על התשואה שתרוויחו.

מהן עלויות הקנייה בערים מרכזיות כמו אתונה?

העליות של קניית נכס ביוון מסתכמות בין 7.5 אחוזים עד ל10 אחוזים משווי הדירה והם כוללים אנשי מקצוע, מס רכישה, רישום בטאבו, נוטריון ועוד. בנוסף חשוב לדעת כי מבנים אשר אושרו לבנייה החל משנת 2006 מחוייבים במס בסך 24% מלבד האיים הגובלים בים האגאי.

מה הם המחירים למטר מרובע באתונה?

המחירים אמנם משתנים משכונה לשכונה כמו בכל עיר גדולה, אך אינם שונים בצורה חריגה למדי.
ממוצע למטר מרובע באתונה מתחיל ב1000 יורו ויכול להגיע עד לכדי 3000 יורו.

אילו שכונות מומלץ לרכוש בהם נדל"ן באתונה?

שאלה מצוינת!  ישנן לא מעט שכונות באתונה אבל המומלצות שבהן להשקעה הן בדרך כלל שכונת קיפסלי, זוגרפו ואקסרכיה.

למה דווקא באתונה?

אתונה נחשבת לעיר מרכזית במדינת יוון ונהנת מביקוש סטודנטיאלי, יחד עם זאת היא עיר מבוקשת בקרב תיירים  ונהנת מאחוזי תשואה של בין 5 עד 7 אחוזים כמעט בכל שנה.

אם כך מה ההבדל בין השקעה בעיר אתונה לבין אחד האיים?

העיר אתונה היא בהחלט אזור מבוקש בקרב משקיעים רבים ותיירים, יחד עם זאת האיים השונים נהנים גם כן מתיירות פנימית וחיצונית עם מגוון של דירות נוף. יחד עם זאת ברוב האיים לא תשלמו מס מופחת על בניינים שאושרו עד שנת 2006

באיזה איים מומלץ להשקיע?

אם לא סופרים את קפריסין, ישנם 3000 איים שונים במדינת יוון אבל בכדי להפחית את הבלבול עבורכם, אנו ממליצים להתמקד על 2 איים אשר נחשבים לדי מבוקשים והם לפקדה והאי כרתים.

מה מיוחד באי לפקדה??

האי לפקדה מתגלה בשנים האחרונות בידי תיירים רבים ולא מעט משקיעים, אשר משווים אותו להאיים הקריבים. יחד עם מיליון תיירים בשנה ועם ביקוש גובה, ומדדי תשואה שרק ממשיכים לעלות.

ומה מיוחד באי כרתים?

מלבד שהאי נחשב לאחד האיים היותר מוכרים ונהנה ממיליון וחצי תיירים בשנה, הוא גם נהנה מאחוזי תשואה של בין 5 עד 10 אחוזים ומחירי קנייה החל מ60 אלף יורו ועד 120.

Scroll to Top