באילו ערים כדאי לחפש דירות למכירה בגרמניה?

שוק הנדלן בישראלי נחשב בשנים האחרונות לאחד השווקים הנוקשים בכל הקשור להשקעה ויזמות, לכן תוכלו לראות מגוון ישראלים מחפשים אחר אפיקי השקעה שונים החל מסטרטאפים קטנים וגדולים. אך אחד מאפיקי השקעה שבשנים האחרונות הופך ליותר ויותר פופולרי הוא לא אחר מהשקעות נדלן בגרמניה, שנחשבת לאחת בין המדינות בעלות הכלכלה החזקה באירופה ובעולם בכלל. רק בשנת 2018 השקעת הנדלן בגרמניה הגיעו לסכומי שיא של קרוב ל270 מיליארד יורו רק בבנייה, וקרוב ל100 אלף עסקאות. המדינה שהצליחה לצאת בצורה יפה ממשבר הקורונה, עוד צופה עלייה של 3.3 אחוזים בתחום הבנייה בערים המרכזיות.  אז אל תישארו מבולבלים בכל הקשור להשקעה נדלנית בגרמניה, הנה כמה ערים שכדאי לחפש בהן דירות.

המבורג

דירות להשקעה בברלין ובכלל ברלין היא היעד המוביל למשקיעים בגרמניה, אך השנייה אחריה היא לא אחרת מאשר העיר המבורג, אשר בקרבה חיים קרוב ל2 מיליון בני אדם והיא נחשבת לאחת הערים שנהנות מהגירה חיובית בין שאר ערי גרמניה. הכלכלה של העיר נחשבת לחזקה לא פחות מאשר העיר ברלין ובשנת 2017 ציינה תוצר גולמי מעל ל100 מיליארד יורו. שוק הנדלן בעיר נחשב למאוד אטרקטיבי ביחס לערים אחרות באירופה, כאשר מחר ממוצע למטר נע כיום בין 3700 יורו לעד 3850 יחד עם מחירי שכירות שעלו בחמש השנים האחרונות בממוצע של כ14 אחוזים. יחד עם כל אלו חשוב לציין כי ערכי הנדלן בעיר המבורג עלו בשנים האחרונות בכ32 אחוזים! המבורג היא שוק הנדלן המוביל בצפון מערב גרמניה.

ברלין

העיר ברלין בהחלט נחשבת לאחת הערים המרשימות ביבשת אירופה, כאשר בה תוכלו למצוא לא מעט אזורי בילוי, קניות ופסטיבלים שונים המתקיימים בעיר מידי שנה. יחד עם זאת ובדומה להמבורג (רק במימדיים גדולים יותר) חווה העיר ברלין גלי הגירה אדירים שמגיעים אליה, מה שמייצר גם שוק שכירות אטרקטיבי ובעל ביקוש גבוה מאוד. בנוסף אל גלי ההגירה ישנם לא מעט סטודנטים בעיר, דבר שגורם לביקוש להיות קבוע ולאורך זמן. אך יחד עם הדרישה הבלתי נגמרת לשכירות בעיר מחירי הדירות לא קפצו אל השמיים, מכיוון שחוקי נדלן בגרמניה שומרים על שוק מחירים אטרקטיבים למשקיעים. יש לציין כי עלות דירה חציונית בברלין נעה בין 3500 עד 3700, תלוי כמובן באזור העיר ובגודל הדירה. עם זאת התשואה שהעיר ברלין נהנת ממנה נעה באחוזים יפים של בין שישה עד אחד עשר אחוזים בשנה.

Scroll to Top