האם כדאי להשקיע עכשיו בדירות למכירה באנגליה?

המשקיעים הישראלים כבר התרגלו אל ריביות האפס של הבנקים בארץ, בין הפיקדונות והשקעות כאלו ואחרות דרך הבנקים ועוברים אל אפיקים שונים. בין אותם אפיקים קיימים לא מעט אפשרויות כמו קרנות השתלמות, מניות שונות, אופציות פיננסיות ועוד. אבל הראש הישראלי אינו מסתפק רק באפיקים אלו ובשנים האחרונות נוכל לראות נציגות ענפה של ישראלים המשקיעים בדירות באנגליה. הסיבות לכך אולי נראות לנו ידועות עם שוק הנדלן הנוקשה של ישראל והריביות הנמוכות, אך ייתכן ושוק הנדלן באנגליה אכן יכול להיות אפיק משתלם ואטרקטיבי עבור ישראלים רבים אז האם כדאי להשקיע עכשיו בדירות למכירה באנגליה?

מיסוי ומשברים

זאת אנגליה היא אכן אחת הכלכלות החזקות והצליחה לשרוד גם יציאה מהברקזיט שהביאה לירידה ממעמדה הכלכלי, אך הצליחה להתאושש בצורה די יוצאת דופן גם בערך המטבע וגם בערכו של שוק הנדלן. ואם היציאה מהאיחוד האירופאי נשמעת לכם כאילו אנגליה אינה רוצה להיות גלובלית כמו שאר מדינות החברות באיחוד, אז זו היא הנחה שגויה לחלוטין. ממשלת אנגליה מקבלת ואף רוצה משקיעים זרים בשטחה, ועם זאת יש להכיר את חוקי המיסוי השונים של המדינה הבנויים ממדרגות מס.

  • 0%
    עד לסכום של 125 אלף לישט לא תטרכו לשלם מס כלל.
  • 2%
    אם עברתם סכום השקעה של 125 , המס יעלה לעד 2 אחוזים עד לסכום של 250 אלף לישט.
  • 5%
    מ250 אלף לישט ועד ל925 אלף לישט תשלמו מס של 5%.
  • 10%
    מעל 935 אלף לישט, תשלמו מס עד ל10 אחוזים ועד מיליון וחצי לישט.
  • 12%
    כל סכום שמעל למיליון וחצי יחוייב במס של 12 אחוזים.

מקומות עדיפים להשקעה באנגליה

לונדון נחשבת לעיר שהיא מגנט של תיירים, יחד עם הכדורגל המצויין שתוכלו למצוא בה תוכלו להנות גם ממגוון אזורי בילוי וקניות ברחבי העיר. יחד עם זאת מרכז העיר נחשב ליחסית יקר כאשר מחיר למטר ממוצע נע בין 4 ל5 אלף לישט! אך יחד עם זאת חשוב לציין כי אחד הטרנדים החזקים שמתקיימים כיום באנגליה היא קניית נכסים באזור הצפוני של אנגליה, וערים כמו ליברפול, ניוקאסל ומנצ'סטר נהנות מהשקעות מכובדות בימים אלו. מחירים ממוצעים באזורים כמו מנצ'סטר נעים כיום בין 350 אלף שקלים לקוטג' דו-קומתי בעל 60 מ"ר, ולרוב מחירים כאלו תוכלו למצוא באזורים מעט מרחוקים יותר ממרכז העיר ונחשבים לבני מעמד הביניים באזור.

Scroll to Top