השקעות נדלן באנגליה

אנגליה היא בין המדינות המובילות בטיפול בקורונה ובקידום מבצע החיסונים הנרחב. נראה כי אנגליה נמצאת מספר צעדים אחרי ישראל. שוק הנדל"ן באנגליה עדיין עולה חזק, אך מרכיב חוסר הוודאות גבוהה וידרשו עוד מספר חודשים כדי להבין איך בדיוק השוק מתייצב. שוק הנדל"ן האנגלי עלה בכ6.5% במשך 2020 ומדובר בהתאוששות מרשימה לאחר הסטגנציה של 2019. למעשה מדובר בעלייה הגדולה ביותר מאז 2014. שוק הנדלן בלונדון שירד בקרוב ל2% ב2019, הציג עלייה דומה של למעלה מ6% ב2020. ניתן למצוא אזורים עם עלייה חזקה אף יותר כמו מזרח המידלנדס שראו עלייה של מעל 8.5% במחירים ב2020.

רכישת דירה בלונדון
נכס בפרברי לונדון

בניגוד לעליית המחירים ניתן לראות כי הביקוש דווקא נמצא בירידה של כ11% בכמות העסקאות. אחד ההסברים לתופעה זו היא המחסור הכרוני בדירות ובתים למגורים שרק התגבר עם מגבלות הקורונה שפגעו בשוק הבנייה. לפי נתונים רשמיים התחלות בנייה צנחו ברבעון הלשישי של 2020 ב25% והשלמות בנייה ב18%. יוזמות ממשלתיות שניסו להתמודד עם הבעיה בשנים קודמות הוקפאו במדיה רבה בשל הקורונה וקיימת אי ודאות לגבי המשכיותם. ההערכות השונות מדברות על המשך העלייה החדה ב2022, התמתנות המחירים ואז חידוש העלייה הקיצונית או עלייה צנועה יותר במחירים. ישנם גם גורמים פיננסיים שצופים ירידה במחירי הנדל"ן באנגליה.

מהי התשואה הצפויה למשקיעים על נכסי נדל"ן באנגליה?

בלונדון התשואות יורדות דווקא, משום שמחירי הנכסים עולים בצורה חזקה יותר מהשינוי במחירי השכירות. הממצאים מדברים על כ2.5%.. דווקא בפרברים ההחזר על ההשקעה טוב יותר מאשר במרכז העיר באופן כללי. ישנם יוצאים מהכלל כגון דירות גדולות ויוקרתיות במיוחד באזורים המבוקשים מאוד. באופן מעניין וחריג מהכלל של ערים אירופאיות אחרות בהן דירות קטנות יותר מספקות תשואה טובה יותר. אחת הסיבות היא המס הגבוה על עסקאות רכישה של דירות גדולות שגורם לדיירים עשירים במיוחד לשכור.

חשוב לדעת כי האווירה הציבורית בלונדון בעיקר די עוינת למשקיעים זרים הנתפסים כמנותקים מהאזרחים וככאלו שגורמים לנסיקה במחירי הנכסים מה שהוביל לחקיקת מס על רווחי הון למשקיעים אלו וצעדים נוספים שנבחנים בנושא.

אילו מיסים יש לשלם על נכסים באנגליה?

מס על שכירות – המס על שכירות עומד על 20% אך עם תכנון מס יעיל ניתן להוריד זאת ל9%.
מס על רווחי הון – מס פרוגרסיבי לפי עלות העסקה שנע בין 18%-28%.
מס ירושה – עומד על 40% לנכסים בשווי של 1,708,000 ₪ ומעלה

Scroll to Top