דירות למכירה באירופה

משקיעים שחושבים לרכוש דירה באירופה לרוב חושבים על רכישת דירה בברלין, בלונדון או בפריז ולכן גם נרתעים מהעלויות הגבוהות יחסית של הדירות בערים אלו, אך ניתן למצוא באירופה לא מעט דירות במחירי מציאה ובערים מפותחות מאוד שדווקא מספקים חוויה אירופאית לא פחות מוצלחת מאשר אותן ערי בירה מרכזיות. בין אם אתם מעוניינים בדירה על הים, בתוך אזור תיירותי או ברובע עתיק, הנה רשימה של 10 מהמקומות הזולים יותר שבהם ניתן למצוא דירה למכירה באירופה בזול:

  1. אלמרה, ספרד – אפילו בתקופת הקורונה כמאה אלף משקיעים בחרו להשקיע באלמרה כשמחציתם בריטים. מדובר באחת הערים המשתלמות ביותר מבחינת עלות מחייה ולמרות הנוף המדהים לים ולהרים, לא מדובר בעיר תיירותית ולכן החיים שם יעלו כפי שהם עולים לספרדי הממוצע. ניתן למצוא דירת 3 חדרים בעלות של כ80 אלף דולר שהיא כ265 אלף ₪ במרחק של 20 דקות נסיעה מהים.
  2. טאלין, אסטוניה – עיר עתיקה אך אחת הערים הפחות צפופות באירופה. מדובר בעיר תיירותית ומתקדמת עם עלויות מחייה נמוכות מאוד. רכישות דירות בטאלין נמצאות בעלייה ולכן ניתן למצוא עליית מחירים של כשלושה אחוזים בשנים האחרונות. דירת 3 חדרים בעיר תעלה לכם כ68 אלף דולר, כלומר כ225 אלף שקלים. אם תרצו לרכוש קרקע קרוב לים ומחוץ לעיר תוכלו למצוא אחת בהחל מ15 אלף דולר שהם כ50 אלף שקלים.
  3. לובלאנה בסלובניה – מדינה יציבה ושקטה יחסית עם אחוז פשיעה נמוך במיוחד ותושבים מקבלי פנים לתיירים. אם אתם רוצים הרגשה של עיר אך בלי הצפיפות והעומס זו העיר המתאימה לכם. מרכז העיר אמנם יקר מעט, אך ניתן למצוא בית בפרברים באזור ה45 אלף דולר, כלומר 150 אלף שקלים ובקצת יותר אפשר לרכוש גם בית פרטי ולא דירה.
  4. קלפידה, ליטא  – עיר נמל ישנונית מעט אך עם כל התשתיות הנוחות וללא עומס מיוחד. מדובר בעיר שמתאימה יותר לאנשים שמסתדרים עם מזג אוויר ועם תושבים מעט יותר קרירים המאפשרת לכם לרכוש בית עם 4 חדרים ב47 אלף דולר, קצת יותר מ160 אלף שקלים ודירה למכירה בליטא תעלה אף פחות. תנופת הבנייה בעיר מורגשת בשנים האחרונות וניתן למצוא נכסים יוקרתיים יותר במחירים גבוהים יותר.
  5. קלדס דה ריינה בפורטוגל – במרחק של שעה נסיעה צפונה מליסבון שוכנת לחופי האוקיאנוס עיר מדהימה. האקלים חמים ומצוין, האוכל מעולה ויש שילוב מדהים של יופי אורבני עם טבע. אם אתם מוכנים לא לגור על החוף עצמו אלא בעיר, במרחק 20 דקות נסיעה מהים תוכלו למצוא דירת חדר במחיר של 41 אלף דולר שהם כ134500 ₪. ב60 אלף דולר (200 אלף שקל) תוכלו למצוא בית מוכן למעבר עם כל הציוד בתוכו.
  6. אברוצו, איטליה – כשעתיים נסיעה מזרחה מרומא שוכנת אברוצו. עלות המחייה גבוהה יותר מאשר ספרד או פורטוגל ועלות הנכסים לאורך החוף יכולה להרקיע שחקים אך ישנן עדיין מציאות רבות. כמובן שבדרום איטליה ניתן למצוא גם בתים ישנים הנדרשים לשיפוץ באירו אחד, אך לרוב מדובר בעיירות שכוחות אל. באברוצו שנמצאת במרכז איטליה ניתן למצוא בית של 4 חדרים באזור ה47 אלף דולר שהם 154 אלף שקלים לערך. העיר ממוקמת במרחק של שעה נסיעה מהים או מאתרי סקי פופולריים ואם אתם מוכנים לצאת יותר לאזור הכפרי מעט, תוכלו למצוא בית בשטח חקלאי ב35 אלף שקל פחות.
  7. איסטריה, קרואטיה – אחלה זיתים ושמן זית ואחלה יינות שהפכו את האזור למפורסם יחסית. האדמה הפורייה אידיאלית לחקלאות אם אתם בעניין ומזג האוויר יחסית נח. המחירים לאורך החוף יקרים אך אם אתם מוכנים לגור מעט פנימה ליבשה תוכלו לרכוש בתים בפחות מ40 אלף דולר, כלומר 130 אלף שקלים. אבל גם דירות בתוך העיר לא יעלו משמעותית יקר יותר וניתן למצוא באולי קצת יותר דירות למכירה מתאימות.
  8. לרנקה, קפריסין – אחלה מזג אוויר, קרוב לארץ (כמו נסיעה לצפון), זו אמנם לא העיר הגדולה ביותר באי אך יש בה את עלות המחייה הנמוכה ביותר. המון חופים ואטרקציות תיירותיות. ניתן למצוא אחלה דירת סטודיו ב40 אלף דולר (130 אלף שקלים) ודירה גדולה יותר עם בריכה פרטית וקרבה לים תעלה בערך כפול, כלומר כ260 אלף שקלים. בעיר יש מעט היסטוריה ואוכל מצויין (מדריך לקניית דירות ובתים בקפריסין)
  9. קישיניב, מולדובה – מולדובה היא המדינה הזולה ביותר באירופה וקישניב היא העיר הגדולה בה. אז אמנם מולדובה היא לא בדיוק מערב אירופה ואפילו לא ברמה של חלק מערי הבירה של מזרח אירופה והגוש הסובייטי לשעבר, אך היא מציעה חוויה מעניינת, המון פארקים מדהימים וגדולים. למרות שעלות המחייה נמוכה, אין המון בנייה ולכן אין המון נכסים. עדיין דירת סטודיו למכירה תעלה לכם כ41 אלף דולר (133 אלף שקלים) או פחות, אך מדובר בדירה חדשה לחלוטין. בית פרטי עם 4 חדרים יעלה פי שניים.
  10. בלגרד, סרביה – למרות ההיסטוריה הבעייתית, כיום מדובר במדינה יציבה עם תושבים מקבלי פנים, נופים מדהימים וחיי לילה מפותחים. המון טירות ישנות, אחלה נהרות ועלות מחייה מצחיקה כמעט. בעיר תוכלו למצוא בתים עם 3 חדרים וחצר בפחות מ50 אלף דולר (163 אלף ₪) ובמחיר קצת גבוה יותר תוכלו לרכוש דירת יוקרה חדשה לחלוטין.
  11. בארגה פורטוגל- בארגה היא איננה עיר קטנה והיא מונה כמעל ל200 אלף תושבים, בה מתקיים סחר חופשי וכ15 מיליון תיירים מידי שנה. אך יחד עם זאת ישנה גם עלייה בביקוש הנדל"ן, ורשויות מקומיות שהחליטו על השקעה מסיבית בכלכלה האזורית, מיוזמות כלכליות ועד אל תוכנית הGolden Visa. הביקוש לדירות בעיר עדיין גבוהה מההיצע עם זאת מחיר ממוצע לנכס בעיר בין 200 עד 580 אלף יורו, כאשר מחירם של מגרשים נע בין ארבעים עד מאה אלף יורו לחצי דונם.
  12. וורשה פולין- אחת המדינות המרכזיות באירופה, אמנם עודנה מלאת הוד והדר כמו בירות אירופה הזוהרות כמו פריז או אמסטרדם אך עדיין נחשבת לעיר מרכזית בחלק המחבר בין מזרח אירופה למערב. בעיר וורשה ניתן להנות ממגוון עצום של דירות ונכסים להשקעה, בין אם בדירות גורדי שחקים במרכז העיר ועד אל שכונות שלוות באזורים יותר פרבריים. בעיר ניתן להנות משלושה אזורים כדאיים להשקעה כמו אזור מוקטוב, אורסינוב, וולה ועוד כאשר כל אזור מאופיין במסחר שונה, דירות להשקעה ועוד.
  13. סטובל פורטוגל- שוב המדינה הפורטוגזית מציעה הזדמנויות יוצאות דופן והפעם זו העיר סטובל שהיא עיר נמל השלישית בגודלה בפורטוגל, לה סמטאות מקסימות ושווקים תוססים במיוחד. אך לצד נתונים אלו העיר נהנית גם מהתפתחות ניכרת, החל מריכוז הולך וגדל של סטודנטים מרחבי העולם ופיתוחים טכנולוגיים ועסקים הפכה העיר לאטרקטיבית במיוחד עבור משקיעים ותיירים. בעיר נוכל למצוא מגוון של אזורי השקעה, בין אם דירות במרכז העיר בעלות של 100 אלף יורו ועד אל מגרשים בגודל של כ600 מ"ר הנמכרים בעלות ממוצעת של מאתיים חמישים אלף יורו.
Scroll to Top