עצות להשקעה בנדלן באירופה

משקיעים רבים מחפשים כיום כיווני השקעה חדשים, עם המצב הכמעט סטטי של שוק הנדלן בארץ
אין פלא שאנשים פונים להשקעות נדלן במקומות רבים בחול כמו ארהב אירופה ועוד. אך לאלו מכם אשר מתלבטים בנוגע להשקעה הבאה שלכם, היינו רוצים להמליץ לכם על השקעה באחת מערי אירופה המרכזיות, לכן אם אתם מאלו אשר מחפשים אפיק השקעה חדש המאמר הזה הוא בשבילכם.

לוקיישנים והתחדשות
חשוב לזכור שחלק לא קטן מהמדינות המתקדמות כמו פורטוגל וגרמניה למשל, מעודדות השקעה זרה במיוחד בתחום הנדלן מה שהפך לדוגמא את השקעות נדל"ן בגרמניה לנתיב השקעה מוצלח. אך חשוב מזה הוא נושא ההתחדשות שעוברות ערים האלו, כאשר בברלין תוכלו למצוא דירות באזורים יחסית מבוקשים אבל זולים כמו מואביט ופנקוב, שנמצאים לא רחוק מאזורים מרכזים אבל מחיר הרכישה שלהן נמוך. מלבד אלו נוכל למשל למצוא דירות מתחדשות גם בפורטוגל שינועו במחירים של בין 250 אלף יורו עד 400 אלף יורו.

מיסוי
כיום רוב מדינות אירופה פתחו את שעריהן להשקעות זרות גם בנדלן, אך לכל מדינה סוג מיסוי אחר לנכסים שאצלה. לדוגמא בגרמניה תשלמו חמישה אחוזי מס על שווי העסקה ותשלומים נוספים סביב משכנתא תיווך ועוד  אך יחד עם זאת ככל שההשקעה תגדל תוכלו לקבל הטבות אשר יעזרו לכם בהחזקת הנכס. במדינה כמו בולגריה ההכנסה הגולמית מנכסים יכולה להגיע לעד 7%  ותוכלו לקבל גם אזרחות בתור משקיעים זרים.
יחד עם כל אלו חשוב לזכור כי מדינות אירופה חתומות גם על אמנה למניעת כפל מס, כך שאם שילמתם מס על הנכס שלכם בארץ לא תצטרכו לשם מס בבולגריה.

סיכום
מדינות אירופה כיום מעודדות השקעות זרות ובמיוחד בנדלן, רוב אחוזי המס בהן לא עובר את ה10 אחוז  ורוב הנכסים יכולים להניב גם מעל 10 % ואפילו יותר בשונה. קחו בחשבון שגם רוב המדינות חתומות על אמנת כפל מס, כך שהשקעת נדלן באירופה היא אפיק משתלם וזול יחסית. אך חשוב לזכור כי כיום מחירי הנדלן עוד יחסית נמוכים ולרוב גם מחירי המחיה באותן מדינות, כך שאם אתם חושבים לעשות השקעה מהסוג הזה באירופה עליכם לעשות זאת עוד היום.

Scroll to Top