תשואה על דירה

השקעה בנדל"ן היא אחד מהאמצעים המרכזיים להתעשרות מאז ומעולם. היכולת לדעת היכן כדאי להשקיע ולקבל את התשואות הנכונות על השקעות הנדל"ן שלכם היא מיומנות נדרשת לכל משקיע נדל"ן.

איך מחשבים תשואה על דירה?

בגדול צריך לקחת את ההחזר השנתי משכירות ולחלק אותו בהשקעה עצמה וכך נקבל את אחוז התשואה השנתית. ישנם חישובים שבהם נהוג גם להחסיר מההכנסה השנתית את ההוצאות הקבועות במטרה להגיע להחזר המדויק יותר.

מהי תשואה טובה על דירה?

רוב המומחים סבורים כי כל תשואה בין 4% ל10% היא תשואה טובה ויש שיגידו כי תשואה מעל 8% היא תשואה מצוינת. מקור ההשוואה הוא כמובן התשואה בשוק ההון ומה סביר לצפות מהשקעה בתיק מניות סולידי יחסית בבורסה.

מה עדיף? רכישת דירה או השקעה בקרן ריט?

מדובר בשאלה קשה משום שכל השקעה עומדת בפני עצמה וניתן כאן לעמוד על שאלות לגבי איכות ואופי ההשקעות של קרן הריט. קרנות ריט הן קרנות השקעה פרטיות או ציבוריות (כלומר כאלו הנסחרות בבורסה) ומאפשרות השקעה במגוון נכסים דרכן. קרנות טובות מדווחות על תשואה של קרוב ל10% אך יש לקחת בחשבון את דמי הניהול של הקרן.

מהי התשואה על דירה בישראל?

רוב משקיעי הנדל"ן הישראלים יעדיפו לרכוש דירה בברלין או לרכוש דירה בפלורידה, משום שפוטנציאל ההכנסה גבוה יותר ומשום שההון העצמי הראשוני הנדרש בישראל הוא גבוה מאוד באופן יחסי מה שמונע מאנשים רבים להיכנס להשקעות נדל"ן בארץ. עד לפני מספר שנים חישובי התשואה היו פשוטים יחסית ובמדינת תל אביב עמדו על כ3.5% כשאת מרבית התשואה יצרה עליית הערך המטורפת של הנכסים בתל אביב ואילו בפריפריה (לדוגמא דירות להשכרה לסטודנטים בבאר שבע) התשואה עמדה על 8% בשנה.

גם בתחום זה הקורונה עשתה שפטים ועם עידן הלמידה מרחוק והחזרה של הצעירים אל בתי ההורים אנו רואים לא מעט נכסים שעומדים שוממים הן בפריפריה והן בתל אביב. ערים שסיפקו תשואה יפה על דירות עד לפני הקורונה היו אשקלון עם 4.2%, באר שבע 3.8% וחיפה 3.5% אך מחקר מעמיק יותר יאפשר לכם למקסם את התשואה על דירות ברמת השכונה. לדוגמא דירות שנרכשו בשכונת הניצחון בדימונה מספקות תשואה של 6% וכך גם שכונות מאוד מסוימות בבית שאן ובנשר.

Scroll to Top