האם כדאי להשקיע בבתים למכירה במיאמי?

משבר הסאב פריים שפקד את ארצות הברית בשנת 2008 נחשב עבור רבים מהמשקיעים כנקודת זמן בה שוק הנדל"ן השתנה לא מעט, אחת מהמדינות שהייתה מהראשונות לצאת מהמשבר אך גם להפגע ממנו הייתה לא אחרת ממדינת פלורידה. פלורידה נחשבת לאחת המדינות החזקות בפדרציה של ארצות הברית ובתוכה לא מעט ערים בינלאומיות כמו מיאמי, אורלנדו ועוד. אחוזי המיסוי במדינת פלורידה נחשבים לנמוכים בארצות הברית אם לא בעולם וגורמים ללא מעט משקיעים לנהור אל האזור, רובם הגדול מגיעים אל העיר מיאמי. העיר שנחשבת ל"שער לארצות הברית" מלאת אטרקציות ובעלת חוף ים מהמרהיבים שבעולם, היא גם אחת מהערים האטרקטיביות להשקעה. לכן דווקא בתקופה כזו של חוסר וודאות, נשאלת השאלה האם כדאי להשקיע בבתים למכירה במיאמי?

למה כן להשקיע במיאמי?

מדינת פלורידה היא אחת מבין המדינות החזקות בארצות הברית והיא נחשבת לרביעית בגודלה מבחינה כלכלית, ומיאמי היא אחת הערים המרכזיות שלה ובה מתגוררים מעל ל6 מיליון תושבים והיא משמשת גם כעיר התיירות הפופולרית בארצות הברית ואותה פוקדים מעל ל16 מיליון תיירים בשנה! יחד עם כל אלו תוכלו להנות ממגוון רחב של דירות שונות להשקעה בעיר, כמו בתי קרקע פרטיים, קומפלקסים דירות צמודות ודירות בבניין. מחירי העלויות משתנים בהתאם לאזורים השונים, כאשר בחלק פחות מרכזי של העיר המחירים ינועו בין 400 אלף שקלים לעד 800 אלף שקלים ובהתאמה המחירים יעלו כאשר תתקרבו יותר אל האזור המרכזי בעיר. חשוב לזכור כי העיר אינה רק אזור תיירותי אלא מושכת אליה מגוון רחב של אנשים, סטודנטים, עובדים ומשאירים את רמת הביקוש לנכס באזור די גבוהה.

למה לא להשקיע במיאמי?

אחד האתגרים הגדולים שעימו העולם מתמודד הוא מגפת הקורונה אשר אחראית לא מעט על חוסר הוודאות ששורר בלא מעט שווקים וסקטורים שונים. חוסר וודאות זו פוגע לא מעט ביכולות ההשקעה הן של חברות והן של משקיעים בודדים, על כן יש לבדוק את סוג ההשקעות שבהם תהיו חפצים. גם תחזיות משבר האקלים מדברות על כך שעוד מספר עשרות שנים מיאמי תהיה מתחת לפני הים. בנוסף ישנם מקומות לא פחות טובים להשקעה בפלורידה כמו ג'קסונוויל, בוקה רטון, טמפה ואחרים.  הנתונים הללו ובראשם הקורונה, הינם רלוונטי גם עבור השקעות נדל"ן במיאמי, הסגרים והריחוק החברתי אכן משפיעים ונותנים את אותותיהם ברחבי העולם, אך עם זאת יש לעקוב אחר ההנחיות במדינת מיאמי ולהבין כיצד הכלכלה מצליחה להתאושש. חוסר וודאות שכזה יכול להיות קריטי עבור ביצוע העסקה ולכן לא מעט מומחים ממליצים להמתין עם השקעות נדלניות או להבדיל להכיר את השוק על בוריו.

Scroll to Top