השקעות נדל"ן בטמפה

מרבית שווקי הנדל"ן בעולם חוו שנה קשה בעקבות הקורונה אך חלקם הגדול, לפחות בעולם המערבי, יצאו ממשבר הקורונה בסוג של צמיחה/פיצוי על השנה שחלפה. ישראלים באופן מסורתי נמשכים להשקעות נדל"ן בפלורידה מכל המדינות בארצות הברית ולכן אך טבעי שנבחן את מצב שוק הנדל"ן בטמפה נכון לרבעון הראשון של 2021.

טמפה ביי

יותר מ90% מהאנליסטים ומומחי הנדל"ן צפו בשנה שעברה כי שוק הנדל"ן בטמפה ביי יציג ביצועים טובים יותר משוק הנדל"ן האמריקאי בכללות. ואכן שנת 2020 היתה שנה יחסית סבירה בהתחשב במשבר הקורונה אך 2021 צפויה להיות הרבה יותר טובה כפי שמעריך מגזין העסקים המקומי. אופי החברות שמוקמות או שעוברות לאזור יוצר ביקוש גדל לאנשי מקצוע ברמות שכר גבוהות יחסית וזאת לצד שירותים עסקיים מתפתחים מושכים את הצמיחה הכלכלית קדימה. מדובר בתופעה שמאפיינת את כלל המחוז ולא רק את טמפה ויוצרת ביקושים גדלים לנכסים. פרט למצב הכלכלי, לטמפה יש את כל התנאים של מקום נח למחיה ולעסקים, הקרבה לים ולמפרץ מכסיקו, כלכלה מגוונת, הנמל הגדול בפלורידה, התיירות והאטרקציות, כל אלו מקנים לעיר ציון גבוה בטבלאות הדירוג של המקומות הטובים לחיות בהם בארה"ב ויוצרים שוק שכירות חזק.

כמה עובדות שכדאי להכיר על טמפה – מדובר בעיר השלישית בגודלה בפלורידה אחרי מיאמי וג'קסונוויל, בעיר מתגוררים כ400 אלף תושבים ובמטרופלין המחוזי מעל ל3 מיליון תושבים עם אחוז גידול שנתי של 1.7% שאמור להכפיל את עצמו בשנים הקרובות. כ130 אלף תושבים צפויים לעבור למחוז עד לשנת 2024 מה שיעמיד את קצב הגידול על כ25% בעשרים השנים הקרובות. אחוז האבטלה כפי שהבנתם מהפסקה הקודמת נמוך יחסית לממוצע הארצי ועומד על קצת יותר מ5.5% וצפוי לרדת עוד יותר עם ההתאוששות של ענפי התיירות והבריאות. בין התעשיות הצומחות באזור ניתן למצוא את תעשיית השירותים הפיננסיים, טכנולוגיות מידע, מדעי החיים, שירותי בריאות, ייצור ולוגיסטיקה. לשמונה חברות פורצ'ן 1000 יש מטה מרכזי בעיר כולל וול מארט, וריזון ועוד.

בית ממוצע בעיר עולה באזור ה275 אלף דולר וזאת לאחר עלייה של יותר מ10% בשנה האחרונה (הכוללת גם את ההתאוששות ממשבר הקורונה) וצפוי לעלות בעוד כ8.5% השנה. המחיר החציוני של הבתים המתפרסמים למכירה בעיר עוד על כ300 אלף דולר כשהעלות החציונית למ"ר היא 186 דולר. בתים נמצאים כ60 יום בשוק עד למכירתם, כאשר מעל ל99% מהבתים נמכרים במחיר קרוב מאוד למחיר שהם פורסמו תחתיו. השכונה היוקרתית ביותר בטמפה היא סנסט פארק והזולה ביותר היא איסט טמפה.

Scroll to Top