דירות למכירה באיחוד האמירויות

איחוד האמירויות היוותה בשנים האחרונות מוקד השקעה מרכזי לעשירים מכל העולם. לאחר השלום שנחתם עם ישראל המדינה נפתחת גם למשקיעים ישראלים. אך האם עכשיו זה הזמן להשקיע ולקנות דירה באיחוד האמירויות? אולי כדאי להמתין עוד מספר חודשים? האמת שגם לפני הקורונה, שוק הנדל"ן באיחוד האמירויות חווה שנים לא פשוטות. הקורונה כמו במקומות אחרים בעולם היוותה רק זרז לתהליכים קודמים. הבנייה המואצת יצרה היצע גדול מאוד של דירות שלא נפגש בהכרח עם הביקוש מה שהביא לירידה של כ40% במחירים מהשיא של השוק בשנים קודמות. משבר הקורונה הביא לעצירה בתיירות שהיוותה את הגורם המרכזי בשום השכירות קצרת הטווח. באיחוד האמירויות התיירות מהווה מעל 10% מהתל"ג בנוסף לכ2 ורבע מיליון אנשים שמבקרים במדינה כל שנה למטרות עסקים.

חשוב להבין שחלק גדול מהשוק הוא שוק יוקרה מה שגורם לדירות יוקרה להשכרת קצרת טווח להפוך למשתלמות במיוחד עבור חברות ואנשים פרטיים בהשוואה לבתי מלון לדוגמא. אך כמו בתעשיות אחרות שראינו לאחר הקורונה – גם בשוק זה צפויה התאוששות מהירה יחסית וקצרה, כך שמבחינה זו ייתכן וקניית דירה למטרות של השכרה קצרת טווח יכולה דווקא להשתלם בתקופה זו. אך מגמות אחרות כגון המעבר לעבודה מרחוק עלולות להשפיע בצורות שונות על שוק הנדל"ן – מצד אחד ניתן להעריך כי עובדים יקחו את הזמן ויאריכו חופשות משום שיוכלו להמשיך לעבוד מרחוק, אך מצד שני ייתכן ועובדים זרים רבים (באיחוד האמירויות האחוז של עובדים זרים במדינה הוא גבוה במיוחד) יעדיפו לעבוד ממדינת המקור שלהם ולא להגיע פיזית ולהתגורר במדינה, מה שיביא לירידה בביקוש להשכרה לטווח ארוך.

שני יתרונות נוספים של השקעה בדירות למכירה באיחוד האמירויות הם הטכנולוגיה המתקדמת המאפשרת כיום השכרת נכסים לטווח קצר מרחוק ובאמצעות מערכות בקרה, פיקוח וניהול מקוונות ויתרון נוסף הוא הכאוס הכלכלי והפוליטי השורר בלבנון בשנים האחרונות והתעצם משמעותית מאז הפיצוץ הגדול בשדה התעופה. ביירות היתה אחת החלופות בעולם הערבי לאבו דבאי ולערים מרכזיות באמירויות, מי שנקראה בעבר פריז של המזרח התיכון. אך כיום חלופה זו אינה קיימת לחלוטין עבור איש העסקים האירופאי או הערבי הממוצע.

Scroll to Top