השקעה בבית אבות סיעודי

השקעות בבתי אבות סיעודים ורגילים בארצות הברית בשנים האחרונות היו אחד מערוצי ההשקעות המוצלחים ביותר. השקעה כמעט ללא סיכון בשוק צומח, שהניבה למשקיעי נדל"ן תוך פרק זמן קצר יחסית סכומים יפים מאוד בתשואה גבוהה יחסית. אך עם פרוץ משבר הקורונה כל זה השתנה – התמותה הגבוהה בבתי האבות, לצד הפחד מהשהות בהם וההצטמצמות המהירה מאוד של שכבת גיל זו פגעה קשות בבתי האבות בארצות הברית, הביאה לעצירה כמעט מוחלטת של בניית בתי אבות חדשים ויצרה הצפה של השוק בהיצע לעומת הביקוש.

אך עם התקדמות מבצע החיסונים בארצות הברית והיציאה ממשבר הקורונה, זה הזמן לבחון מחדש את השוק ואת הזדמנויות ההשקעה בו: נכון להיום יש כ23 מיליון אמריקאים בגילאי 75 ומעלה מתוכם קרוב ל9 מיליון מעל גיל 83. אלו פחות יותר הגילאים הפוטנציאלים למעבר לבתי אבות כשהיכולת להתנהל עצמאית בביתם כבר מוגבלת ואף מסוכנת. המגמה עומדת להימשך בשנים הקרובות משום שרק לקראת 2030 צפויים אחרוני הבייבי בומרס להגיע לגיל זה ולגרום למיצוי הפוטנציאל של בתי אבות בארצות הברית. למעשה הצפי מדבר על כך שנכון ל2030 כמות הדיירים בבתי אבות תעמוד על פי 2 מהכמות שהיתה בבתי אבות בשנת 2016. עד 2050 צפויה חמישית מאוכלוסיית ארצות הברית, כלומר 20% ממנה להיות מעל גיל 65ף לעומת 15.5.% נכון להיום.

למרות הקורונה, נראה כי העתיד די ורוד, עבור השוק. בנתונים הנוכחיים השוק יצטרך לספק כ40 אלף יחידות דיור פר שנה בחמש הנשים הקרובות כדי לעמוד בביקוש ואילו נתוני הבנייה נכון ל2016 (אין נתונים עדכניים מאז אך ברור לחלוטין כי הקורונה גרמה לעיכובים בבנייה) נבנו כ16 אלף וחמש מאות יחידות דיור בשנה. יוצא מכאן ששוק הרכישה, שיפוץ או ניהול של בתי אבות הם בהחלט אחד מהתחומים עם החזר ההשקעה הבטוח יותר. אך כפי שהקורונה הראתה לנו וציינו לעיל, בטוח זה מושג יחסי. מה שכן מומלץ בהינתן עניין והון פנוי להשקעה להתחיל לצבור ידע, ניסיון והכרות בתחום זה, גם אם החלטת ההשקעה תבשיל רק עוד חצי שנה עד שנה כשמצב העניינים יתבהר.

מצד שני לא מומלץ להתמהמה מדי, משום שנראה כי כמוכם, משקיעים נוספים מתחילים לזהות את ההזדמנות בשוק ועל פי מחקר עדכני שנעשה ב2021 – https://www.havenseniorinvestments.com/download/emerging-trends-in-real-estate-united-states-and-canada-2021/ יותר ויותר משקיעים מזהים את הערוץ כאחד המוצלחים יותר בכל הקשור להשקעות נדל"ן מתוך ראיה קדימה לכיוון 2020. מבדיקות שונות שנעשו בתעשייה, נראה כי קרוב ל20% מהמשקיעים כבר השקיעו בצורה כזו או אחרת בתחום וכי 20% נוספים מעוניינים לבצע השקעה בתחום בעתיד הקרוב. סביר להניח כי בשנים הקרובות נראה שוק השקעות מגוון ומתוחכם יותר בכל הקשור להשקעה בתחום זה.

Scroll to Top