הזדמנויות בקניית נכסי נדל"ן בחו"ל 2022

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן בשנת 2022? לאחר שמשבר הקורונה הסתיים בחלק גדול ממדינות העולם אפשר להתחיל לדבר על ההזדמנויות כרגע למשקיעי נדל"ן עם הון נזיל. הביקושים בשוק הדיור נמצאים בעלייה, ההיצע בירידה, הריביות על המשכנתאות נמוכות כך שתנאי ההשתחלה לפחות מבטיחים. אך כמו תמיד יש מקומות טובים יותר להשקעה ומקומות טובים פחות. בפוסט הזה נתרכז בשלושה מקומות מרכזיים בארצות הברית, אך ישנם הזדמנויות נהדרות ברכישת דירות בפולין, נדל"ן בקפריסין ונדל"ן בגרמניה כפי שסקרנו במדריכים קודמים.

נדל"ן בדאלאס, טקסס

מדובר בשוק עם היצע מכובד יחס גבוה יחסית בין מחירי השכירות למחירי הדירות. הכלכלה המגוונת מאפשרת הזדמנויות תעסוקה לדיירים ברמות הכנסה שונות. דאלאס היא בין המדינות עם הבעלות הקטנה ביותר על נכסים משום שמשתלם יותר לשכור את הבתים מאשר לרכוש אותם. בשנת 2018 התקבלה החלטה במועצת העיר לשנות את מדיניות הבנייה בעיר ולקדם את הבנייה של 20 אלף בתים חדשים בשלוש שנים כדי למשוך את מעמד הביניים חזרה לעיר. מדובר בתוספת על 50 אלף הדירות שנוספו בעיר מאז 2017. ההגירה לעיר חיובית והכיוון נראה אופטימי לשוק הנדל"ן בעיר.

יוסטון, טקסס

העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית שצפויה לגדול במיליון ורבע איש בעשור הקרוב. לעיר יש את הנמל העסוק ביותר הארצות הברית בכל הקשור לפעילות בינלאומית ואמזון בונה בה מטה עצום שיושלם השנה. העיר מאופיינת בתעשייה ענפה ומחירי הבתים עלו ב26% בחמש השנים האחרונות וצפויים לעלות השנה ב10% נוספים.

אטלנטה, ג'ורג'יה

אטלנטה נמצאת באזור הצומח במקום הרביעי בארצות הברית נכון לשנת 2020 והיא צפויה לגדול בקרוב ל3 מיליון תושבים ומיליון מאתיים אלף מקומות עבודה עד שנת 2050. מחיר הבתים החציוני נכון לשנת 2020 עלה ב15% למרות משבר הקורונה ובתים זולים (בשווי של 200 אלף דולר ופחות) נמכרים פי כמה וכמה מהר יותר מבתים יקרים יותר (בשווי למעלה מ350 אלף דולר). יתרון נוסף של העיר הוא שהיא נמצאת באחת המדינות הידידותיות ביותר במדינה.

לאס וגאס, נבדה

גם כאן מדובר על עיר עם אפשרויות תעסוקה מגוונות בתחומים רבים, לאס וגאס כבר מזמן לא ממוקדת תיירות בלבד וניתן למצוא בה כיום אפשרויות תעסוקה מגוונות בתחומי הבריאות, הטכנולוגיה ועוד. מחירי הנדל"ן עלו ב10% בשנה האחרונה ולמרות ירידה מסוימת שתיתכן השנה – הביקוש הגבוה לצד המלאי הנמוך והריבית הנמוכה על המשכנתא אמורים לדחוף את העיר קדימה. הקורונה עודדה שוכרים מאזורים יקרים יותר מדרום קליפורניה לעבור ללאס וגאס בעודם עובדים עדיין מרחוק בקליפורניה. יתרון נוסף של נבדה שאין בה מס הכנסה.

Scroll to Top