קניית נכס בקפריסין

השקעות נדל"ן הינן בין ההשקעות הפופולריות כיום בעולם, הן נחשבות במרבית הפעמים להשקעות די בטוחות ולרובן הגדול קיים ביקוש הולך וגדל. אך בכל מה שקשור להשקעות נכונות בחול, ככל הנראה כי קפריסין היא אחת המדינות המבוקשות ולא רק בקרב ישראלים, אלא בקרב משקיעים רבים מרחבי העולם. המדינה הנחשבת למדינת איי, ממוקמת במרחק של כ-40 דקות טיסה מישראל ובשנים האחרונות היא גם אחת המתפתחות כמעט בכל עיר מרכזית בה. פופולריות זו מביאה עימה גם מנעד עצום של פרויקטים שונים לבנייה, כאשר פרויקטים אלו נעים בין נכסים מסחריים להשקעה, קרקעות וכמובן דירות נופש מעולות עם קרבה אל הים.

למה לקנות נכס בקפריסין?

מדינת קפריסין חוותה לא מעט משברים בעשורים האחרונים, כאשר היא נכנסת אל שנת 2020 בתנופת בנייה וצמיחה כלכלית אדירה הכוללת חידוש תשתיות בערים רבות, בנייה של אלפי עשרות אלפי פרויקטים ברחבי המדינה וכמובן מיסוי אטרקטיבי נוח עבור משקיעים מכל העולם. ולכן היתרונות ברכישת נדל"ן במדינה נעים עם כמה יתרונות ברורים, הראשון שבניהם הוא אחוזי תשואה גבוהים אשר נעים בין 5% עד 10% בשנה! כשלשם השוואה, נדל"ן בישראל מניב בממוצע כ-6% בלבד. כמו כן המחירים ברחבי המדינה עדיין לא המאירו לשחקים וניתן למצוא נכסי נדל"ן במחירים אטרקטיביים במיוחד, לצד פרויקטים חדשים כמו מתחמי דיור משופרים ומעולים ועד אל דירות נופש ואפילו מרכזים מסחריים.

מה חשוב לדעת בקניית נכס בקפריסין?

כמו כן ברכישה של נכס בקפריסין חשוב להכיר את מערכת המיסוי ואת שווי הרכישה הכולל, שכן בממוצע עלות המיסים המשולמת ברכישת נכס במדינה עומדת על כ-10% בממוצע. המס במדינה נחשב למס פרוגרסיבי ומדורג, כאשר הוא נע בין 3% עד ל8%  ואילו אחוז המס האחרון מושטת על גבי נכסים בשווי של מעל ל-170 אלף אירו. כמו כן בדיקת שמאי תעלה בממוצע כ-500 אירו, לצד תשלום עבור שירותים משפטיים אשר ינוע בין אחוז עד לשני אחוזים וכמובן מס בולים שעלותו תהיה לכל היותר עד ל-20 אלף אירו בממוצע.

איפה מומלץ לרכוש נכס בקפריסין?

הערים המרכזיות במדינה נמצאות במגמת בנייה מתמשכת, כשהעיר הבירה ניקוסיה שוכנת על גדות נהר ונהנית ממיליוני תיירים מדי שנה. ניקוסיה מציעה מנעד עצום של נכסי נדל"ן להשקעה, בה נבנים כיום סוגים שונים של נכסי נדל"ן החל מדירות נופש חדשות ועד לדירות יד 2 באזורים מרכזיים של העיר אבל לא רק.

עיר נוספת ולא פחות מומלצת להשקעה היא העיר פאפוס, הנחשבת למוקד משיכה עבור תיירים רבים אבל גם עבור משקיעים כאשר 40% מכלל חוזי המכירה בעיר נעשו על ידי משקיעים זרים דבר המלמד על פיתוח מואץ ושוק יציב ובעל ביקוש רב.

ובכל מה שקשור אל העיר לרנקה הנחשבת לעיר לא פחות מרכזית, מדובר בעיר בעלת כלכלה מפותחת המתבססת על תיירות וסחר כשבשנת 2018 הוכרזה כאחת מכלכלות האי הטובות של השנה. העיר כוללת לא רק ביקוש גדול, אלא כמנוע כלכלי גדול למדינת קפריסין הלוקח חלק בכ-25% מסך הכלכלה הקפריסאית ומהווה מנוע כלכלי לא קטן לצד בניית קזינו מפואר, שיפוץ של המרינה ועוד.

Scroll to Top