טעויות שמשקיעים עושים ברכישת נכסים מעניינים למכירה בקפריסין

האי קפריסין הינו אחד האיים היפיפיים במזרח התיכון ובתוכו תוכלו למצוא לא מעט מלנות, אזורי בילוי ומלונות שונים כאשר הוא האי מתואר כאחד האזורים האקזוטיים במימי הים התיכון. יחד עם כל אלו מצטרפים בשנים האחרונות לא מעט דירות נופש (וגם כאלו שלא) אשר מיועדות השקעה בשוק הנדל"ן.
הכלכלה הקפריסאית שסבלה בעשור האחרון ממשבר ה"סאב פריים", מצליחה להתאושש גם בזכות שוק הנדל"ן שלה, שהפך לאחד השווקים החמים במזרח התיכון ואליו מגיעים לא מעט משקיעים מישראל.
אז רגע לפני שאתם מצטרפים גם כן אל מעגל המשקיעים הישראלים בקפריסין, הרשו לנו לסקור עבורכם את הטעויות האפשרויות שמשקיעים עושים דווקא בקניית נכסים להשקעה בקפריסין.

שלבים נכונים ברכישת נכס בקפריסין

כמו רכישה של כל מוצר ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברכישה של נדל"ן ובמדינה זרה, מומלץ לעמוד על כמה צעדים אשר יוכלו להבטיח רכישה בטוחה, מניבה שתכלול כמה שפחות טעויות קומיות בשל פערי שפה או מקרי עקיצה למיניהם. לכן בחיפוש אחר נכס חשוב מאוד שלא ללכת בעיניים עצומות אחר סוכנים או שאר גורמי התיווך, אלא גם להכיר את האזורים ה"חמים" בקפריסין כמו העריות המרכזיות, אזורי תיירות, אזורי סטודנטים ועד אל נכסי נדל"ן מסחריים. כל אלו יאפשרו לכל משקיע לקבל "פרופורציה", את היתרונות, המחירים הממוצעים ולעזור בבחירת אזור מועדף או סוג הנכס.
חיפוש הנכס יתאפשר בצורה אינטרנטית אך גם בצורה פיזית, בשל הקרבה בין ישראל לקפריסין מומלץ להתרשם מהכנס פיזית עד כמה שניתן. עם זאת גם חיפוש באינטרנט יוכל לספק מידע די מהימן, דרכו גם ניתן להציע הצעת רכישה ואף לבצע בדיקת נאותות. כמו כן לצד תהליך שכזה מומלץ גם לשכור עורך דין המתמצה בתחום הנדל"ן המקומי, אשר יוכל גם לקשר אל נוטריון ודרכו לתרגם את כל המסמכים הנדרשים לרכישת הנכס.

בירוקרטיה ברכישת נכסים בקפריסין

משקיעים ככל הנראה מכירים את ההליך הבירוקרטי שעליהם לעבור במהלך רכישת נכס, החל מרישום בטאבו, מס רכישה ועוד. בקפריסין המצב הינו דומה אך למשקיעים המתחילים מבינכם בנדל"ן בקפריסין, הנה הם ארבעת המיסים שנחשבים לחובה בקניית דירה.

מיסי חובה
בדיוק כמו בישראל גם בקפריסין תצטרכו לשלם מס רכישה, אשר יקבע על פי דירוג מס המתחיל מ3 אחוזי מס ומוגבל עד לרכישה בעלות של 85 אלף יורו. התקרה השנייה תהיה עד 170 אלף יורו ונקבעה על 5 מסך הרכישה והתקרה השלישית מ170 אלף יורו ומעלה ומסתכמת בכ8 אחוזים.
מס ערך מוסף
מס ערך המוסף(מע"מ) בקפריסין עומד על כ19 אחוזים אבל במידה ורכשתם דירת יד 2 תהיו פטורים מתשלום מע"מ, אך במידה וקניתם דירה מקבלן תחויבו בכל אחוז המס ובמקרים מסוימים עד 5 אחוזים.
מס בולים
מס אשר מוטל על הצד הקונה והוא נע בין 0.15 עד 0.22 אחוזים משוויו של הנכס, הוא נחשב למס חובה ומשולם על ידי רוכש הדירה עד 30 יום מחתימת החוזה.
מס העברה (טאבו)
חוקי מס העברה מעט יותר מעורפלים וגם למשקיעים המנוסים שבינכם חשוב להכיר אותם, מכיוון שבמקרה ושילמתם מע"מ על רכישת הדירה, ייתכן ולא תצטרכו לשלם העברת בעלות. אך אם לא שילמתם מע"מ תצטרכו לשלם כ50 אחוז ממס העברת בלשכת רישום המקרקעין של קפריסין.
יחד עם זאת במקרה ומנהל הטאבו החליט כי הנכס נקנה שלא על פי המחיר הרצוי בשוק, יוטל מס בין 3 עד 7 אחוזים. יש לזכור כי מקרים אלו הינם נדירים, יחד עם זאת במקרה

פעולות נוספות והכרחיות בעת רכישת נכס בקפריסין

רכישה של דירה במדינה זרה דורשת לא רק שימוש במגוון אנשי מקצוע, תכנון מס גם בעת הרכישה וגם של שכר הדירה אלא גם בדרכי המימון ופעולות בנקאיות. לכן הרבה לפני רכישת נכס בקפריסין, מומלץ לפתוח חשבון בנק אשר ידרוש ככל הנראה מספר מסמכים לא קטן. עם זאת פעולה שכזו לפני רכישת הנכס, תעניק "ראש שקט", החל מתשלומים עובר מוסדות המדינה, תשלום עבור אנשי מקצוע השונים באי ועד לקבלת כסף מתשלום השכירות. כמו כן עבור כאלו אשר יזדקקו למימון יוכלו לעשות זאת גם כן דרך הבנקים השונים במדינה, המעודדים כניסה של משקיעים מרחבי העולם ומעניקים משכנתאות בתנאים יחסית נוחים. עם זאת שווי המשכנתא יהיה מוערך על ידי נציג הבנק, שכן בחלק מהמקרים תתקבל הערכה נמוכה משווי השוק.

עבור ישראלים המתגוררים בקפריסין יכולת הניהול ומעקב אחר ההשקעה הרבה יותר אפשרי וקל, אך כאשר מדובר במשקיעים המתגוררים בישראל, היכולת לתת מענה לדיירים או למצוא כאלו חדשים יש משמעות גדולה יותר ודורשת זמן רב הרבה יותר. לכן אחת ההמלצות לאחר רכישה של נכס הוא שימוש בחברת תחזוקה אמינה, אשר תוכל להעניק מענה מידי עבור הדיירים בין אם מדובר בתיקון תקלות ועד מקרי אסון כאלו ואחרים.

Scroll to Top