היתרונות של מגורים ובעלות על נדל"ן בקפריסין

הידעתם כי קפריסין הוא אי גדול פי 40 ממלטה? עם חופים יפים רבים ווילות יוקרה במחירים סבירים. במאמר זה, נציין את היתרונות של מגורים בקפריסין ועל הדרך נלמד דבר או שניים על המגורים באי.

מדינת קפריסין בנתה לעצמה שם בשנים האחרונות, כשהיא מצליחה למשוך עוד ועוד תיירים אל חופיה הקסומים ולהפוך ליעדי מרכזי עבור תיירים מכל העולם בחודשי הקיץ אבל לא רק. היא מצליחה להפוך יותר ויותר אטרקטיבית עבור משקיעי נדל"ן, כאלו המבקשים לגור באיכות חיים ובאזור נעים וקיצי. היתרונות רק הולכים וגדלים, לצד התפתחות מאסיבית גם בערים המרכזיות, גם באחוז התוצר הגולמי לשנה במדינה ובעוד נדבכים אחרים.

למי שלא מעוניין לקרוא את כל המאמר נסכם ונאמר כי מדובר באי גן עדן הממוקם במזרח הים התיכון עם מסים נמוכים, שהוא חלק מהאיחוד האירופי עם קהילות צומחות ונתיבי תחבורה טובים לשאר אירופה ולמזרח התיכון. כמו כן עבור ישראלים האי משמש כבסיס עבור לא מעט יזמים ומיזמים.  אם להסתכל כמה שנים קדימה אז סביר להניח כי קפריסין תמשיך לפרוח בשנים הקרובות, כשיותר מעובדי העולם עוברים לעבודה מרחוק, ויותר אנשים מבינים שאפשר לגור שעה טיסה מישראל.

כאמור קפריסין הוא אי השוכן במזרח הים התיכון ואוכלוסייתו מונה כ-1.2 מיליון איש. השפה העיקרית היא יוונית קפריסאית, אך כמעט כל תושבי האי מדברים אנגלית. בשל הטבות המס על חברות, מזג האוויר הסבבה והיציבות הפוליטית והשייכות אל האיחוד האירופי, הוא מושך אליו מהגרים ועסקים רבים.

1. החופים בקפריסין מדהימים – ישנם המון חופים יפים באי וזו בהחלט אחת האטרקציות המרכזיות. בסך הכל מדובר על כ50 חופים מונגשים ואיכותיים ספורט מים, סקי סילון, גלישת רוח וסקי מים. בחופי מערב האי באזור פאפוס, יש תנאים טובים לגלישה. באי יש גם לא מעט אתרי צלילה כולל מערות והריסות עתיקות מתחת למים.

2. קפריסין היא מדינה באיחוד האירופי – כלומר למדינה יש גישה חופשית לשוק המאוחד ומקנה זכויות דומות לכל תושבי מדינות האיחוד. המטבע באי הוא אירו מה שמקל על המרת מטבע.  

3. מזג האוויר הטוב ביותר באירופה? מזג האוויר כמו אורח החיים הקפריסאי הוא מאוד ים תיכוני מה שאומר שרוב השנה חם – בממוצע, הטמפרטורה השנתית היא בין 25 מעלות צלזיוס ביום ל-15 מעלות צלזיוס בלילה. במהלך חודשי הקיץ, במיוחד יולי ואוגוסט, האי מתחמם מאוד! עם טמפרטורת חוף ממוצעת של 30 מעלות צלזיוס ביום ו-23 מעלות צלזיוס בערב.

4. יוקר מחיה נמוך – האם זה יקר לחיות בקפריסין? לא, ביחס לישראל. בסך הכל, יוקר המחיה בקפריסין נמוך למדי גם בהשוואה למדינות אחרות באירופה. בגלל היותו אי והצורך ביבוא, יש כמה דברים שהם יקרים יותר, כמו למשל, מכוניות. עלות ממוצעת לארוחה זוגית באי תעלה בסביבות 25-30 אירו. אם אתם חובבי אוכל יווני ומזרח תיכוני, תוכלו למצוא טברנות מסורתיות רבות המציעות אוכל באיכות טובה במחירים סבירים. הערים הגדולות הן היקרות יותר אך בהשוואה לשטוקהולם לדוגמא מדובר על 28% פחות. נדל"ן בקפריסין הוא הזדמנות השקעה מצויינת לרוב.

5. תושבים נחמדים וחמים – תושבי קפריסין ידועים כידידים מאוד ומסבירי פנים לאזרחים זרים המתגוררים באי. הקפריסאים אוהבים אוכל, את המסורות והמורשת שלהם ולא נוטים לאנטישמיות.

6. שיעור פשיעה נמוך – שיעור הפשיעה באי נמוך משמעותית בהשוואה למדינות אחרות באירופה.

7. אנגלית בלי בעיה – באילו שפות מדברים בקפריסין? השפות הרשמיות של קפריסין הן יוונית וטורקית, אך האנגלית נמצאת בשימוש נרחב ברחבי האי. כל שלטי הדרכים, תפריטי המסעדות והמסמכים הממשלתיים זמינים באנגלית וכל הקפריסאים לומדים אנגלית בבית הספר. בגלל מהגרים לא מעטים מרוסיה, סקנדינביה וגרמניה אז ניתן למצוא באי מספר רב של שפות נוספות.

8. מיסים נמוכים – קפריסין כמקלט מס. אז לא מדובר במקלטי מס כמו באמריקה הלטינית אך קפריסין אכן מציעה מס חברות נמוך במיוחד. והמדינה שמה לעצמה למטרה להפוך למרכז עסקים ופיננסים מאז חלוקתה ב1974 כדי למנוע הישענות אך ורק על תיירות ולכן כאנשי עסקים תמצאו באי הטבות לא מעטות.

9. בריאות – בכל מה שקשור לבריאות באי קפריסין, אפשר להנות גם משירותי ביטוח רפואי מתקדמים ויעילים במיוחד וגם מיחס גבוהה של רופא/אחות פר חולה.

10. תנועה – בערי קפריסין נדיר למצוא פקקים אשר יבזבזו את הזמן על הכבישים, כאשר הכביש הראשי שחוצה את האי הוא כביש ללא רמזורים כלל!

11. אנרגיה ירוקה – מדינת קפריסין שטופה בשמש וזה מוליד גם פעולות ממשיות של הממשל, אשר מסייע בהתקנה של לוחות סולארים עם החזר של אלף וחמש מאות יורו לכל התקנה.

12. מרחק – מעבר אל האי קפריסין יכול להיות משמעותי מהנה ופורה, אך בין היתר יכול להשאיר אותנו הישראלים קרובים מרחק של ארבעים וחמש דקות מהמדינה בה נולדנו

13. גם למסורתיים – בשנה האחרונה קיימת תנועה ערה של מסורתיים וחרדים אל מחוזות קפריסין, אשר מקימים קהילות יהודיות באזורים שונים ומאפשרים גם חיים מסורתיים וחרדיים עבור ישראלים רבים.

13. רכבים – עלות של תחזוקה ורכישה של רכבים בקפריסין, נחשבת ליחסית זולה משל ישראל וכך ניתן להנות מרבים מצוינים וחדשים באי בעלויות די נמוכות.

הזדמנות לחיים ומסחר חדשים

היתרונות שבמגורים במדינת קפריסין מתארכים לעוד לא מעט סעיפים שונים, חלקן נוגעים לחשיפה מוקדמת של שפות עבור ילדים ועד ללימודי רפואה ופסיכולוגיה במחירים יחסית נמוכים. עם זאת מדינת קפריסין מעודדת כניסה אל שעריה מגוון של אזרחים, כאשר משקיעים לשם דוגמא יוכלו להנות מיתרונות כמו עלויות נמוכות במיוחד בעת פתיחת עסק מקומי ועד להליכי רגולציה קלים במיוחד. כמו כן כאשר מדובר ביתרונות מגורים במדינת קפריסין, חשוב לזכור כי מדובר במדינה הנמצאת בשלבי צמיחה אדירים.
הכלכלה הקפריסאית הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות, וזאת לא רק הודות ליתרונות עבור יזמים ובעלי עסקים אלא גם בשל מנועים כלכלים איתנים. כך למשל המדינה אשר מכילה פחות משני מיליון אזרחים, מארחת בתוכה קרוב ל3 מיליון תיירים בשנה אשר תורמים מעל לחמישה מיליארד דולרים! כל אלו אינם םג נעלמים מחברות השקעות בינלאומיות, המבקשות לקחת חלק ממדינה אירופית מתפתחת וללא כל חסמי סחר כאלו ואחרים.

Scroll to Top