יוקר מחייה בקפריסין

לא מעט מהישראלים מבקשים למצוא לעצמם יעד חדש לגור בו, כאשר חלק מהסיבות נמצאות גם בעלויות מחייה גבוהות במיוחד בישראל, בזמנים המתבזבזים בכבישים ועד אל המצב הביטחוני. כך או כך רבים מהישראלים כבר מצאו להם יעד פופולרי חדש לרילוקשיין והיא כמובן האי קפריסין, המרוחק מישראל ארבעים דקות טיסה ומציע חופים מדהימים ושירותים אזרחיים מעולים. רילוקיישן לקפריסין מציע למי שעובר כיום תנאים נוחים על מנת לגור באי, החל מהליכי הגירה קלים ועד אל נופים ואפשרויות השקעה שונות ומניבות תשואה. אבל אחת השאלות שעולה לכל ישראלי כאשר מדובר ברילוקיישן למדינה אחרת היא, מה עם יוקר המחייה?

יוקר המחייה בקפריסין ותחושת הבטחון

אפשר לומר כי יוקר המחייה בקפריסין כמעט נמוך בשלושים אחוזים מאשר עלות ממוצעת בישראל, עם זאת ישנם הבדלים בעלות המחייה המורגשים החל מאזורי הכפר ועד אל ערים מרכזיות או ערים פחות מרכזיות. כך למשל שכר דירה בעיר כמו פאפוס הנחשבת לעיר פחות מרכזית, נע בין 450 עד 600 יורו לצד מערכת תחבורה ציבורית מצוינת ומגוון עצום של מתחמים קניות. עם זאת בניקוסיה הנחשבת לעיר הבירה, עלות דמי השכירות יכולה להיות גבוה בעוד 170 עד 320 יורו בממוצע, זול משמעותי לעומת איזור תיירותי כמו איה נאפה. עם זאת מדינת קפריסין נחשבת לאחת המדינות הבטוחות, כשהיא ממוקמות במקום החמישי הבטוח בעולם מבחינת תברואה, פשיעה, אסונות טבע ועוד.

תחבורה ובריאות

כל אזרח מבקש לשמור על תחבורה ציבורית שתעניק אפשרות נסיעה בטוחה ונעימה, בין אם לשעות הפנאי ובין אם בכדי להגיע לעבודה או הלימודים. במדינת קפריסין יהיה יחסית זול ביחס למדינות אחרות באירופה, כאשר כרטיס לכיוון אחד בקפריסין יעלה יורו וחצי ואילו שימוש במונית יעלה בממוצע שניים עשר וחצי יורו ואילו נסיעה חודשית, תסתכם בסכום של עד שלושים ושישה יורו. מחירים אלו נמוכים פי כמה ממדינות אירופה כמו בריטניה לשם דוגמא, אך עם זאת חשוב לזכור כי במדינת קפריסין השימוש המועדף עבור מרבית התושבים הוא שימוש ברכב פרטי.
מערכת הבריאות של קפריסין די דומה למערכת הבריאות הישראלית, עם זאת היא מיועדת עבור תושבי קבע ותושבים זמניים או בעלי אשרות לא ייהנו מהטבות של המערכת הבריאות המקומית. עם זאת תושבים זמניים רבים בקפריסין, נהנים מסוגים שונים של ביטוחים רפואיים כאשר חלק מהם ניתן לרכוש גם דרך חברות ישראליות המתמחות בביטוחים מסוגים אלו. לצד זאת עלויות הרפואה בקפריסין נחשבות ליחסית נמוכות משל העלויות בישראל, כאשר עלות של ביקור רופא(משפחה) יעלה עד כחמישים יורו ואילו ביקור של רופא מומחה ייעלה בין שבעים עד לשמונים יורו.
לצד כל אלו חשוב לזכור כי כמו כל מערכת ציבורית או כזו המשרתת את כלל האזרחים, קיימים לא מעט פערים בין מדינות ובין אזורים שונים. כך שבקפריסין מספר רופאים והאחיות די שופע ונחשב לזמין עבור מרבית החולים, אך הניסיון והיכולות נחשב לפחות יותר אל מול הרפואה הישראלית.

לימודים והנאה?

במידה והמעבר אל מדינת קפריסין נעשה גם עם ילדים, חשוב לדעת כי ניתן למצוא בתי ספר מעולים הממומנים בידי הממשלה וגם נגישים למהגרים אך גם בתי ספר פרטיים בינלאומיים מצוינים. בתי הספר הפרטיים ממוקמים בערים הגדולות כמו לימוסל, פאפוס וניקוסיה כשניתן גם לרשום את הילדים הקטנים יותר לגן יהודי הממוקם בלרנקה. אך מלבד היכולת ללמוד מדינת קפריסין מאפשרת גם לא מעט זמן הנאה, כאשר ניתן להנות בה ממגוון עצום של אטרקציות כמו חופים מטריפים, שירותי קאנטרי מעולים דרך שלל מלונות בקרבת מקום ועוד. בנוסף חשוב לדעת כי מערכת הבריאות בקפריסין נחשבת לבין מערכות הבריאות המתקדמות בעולם, כאשר הביטוח הרפואי הממלכתי מכסה לא מעט מהעלויות הרפואיות השונות ומציע שירותים מהירים.

בכל הקשור ללימודים גבוהים, שכר לימוד ממוצע לתואר ראשון במדינה נע בין 7,000 עד ל8,300 יורו כאשר לימודים בתחומי חינוך, אמנות, עסקים ופסיכולוגיה נחשבים לתחומי לימוד עם עלויות נמוכות. מאידך לימודי רפואה נחשבים ללימודים די יקרים במדינה, בעוד שהאוניברסיטה הגדולה והפופולרית במדינת האיים היא אוניברסיטת ניקוסיה.

תעסוקה ומיסוי

כאמור בעידן דיגיטלי כמו היום ניתן להשתלב במגוון רחב של עבודות מכל מדינה לכן כאשר מדובר בתעסוקה במדינה כמו קפריסין אחת ההמלצות תהיה השתלבות במקצועות כמו קידום אתרים, כתיבת תוכן, מכירת שיעורים ועוד. אך לאלו המבקשים להשתלב בשוק העבודה המקומי, יוכלו למצוא מנעד רחב של מקומות עבודה שירותים כמו נציגי שירות, מכירות, תמיכה, משרות שיווק ועוד. כל אלו יתאפשרו גם בזכות האנגלית אשר נחשבת לפופולרית במיוחד באי ומאפשרת שילוב מהיר גם של ישראלים. ובכל מה שקשור למיסוי, ישראלים משלמים מס למדינת ישראל בשנים הראשונות של המעבר ובשל כך יוכלו לבקש מעמד של "נון-דום" ולעשות זאת בעזרת ייעוץ של רואה חשבון.

Scroll to Top