קניית בית באיטליה

רכישת נכס זול באיטליה היא החלום של לא מעט תיירים שביקרו והתאהבו במדינה. התקשורת הישראלית אוהבת לפרסם כתבות על כפרים איטלקיים שמציעים בתים באירו אחד כל עוד הרוכש מתחייב לשפץ ולגור בנכס מספר שנים. במקומות מתחדשים אחרים ניתן למצוא בתים שנעים במחירים של מספר אלפי אירו לקצת יותר. אז אם אתם שוקלים מעבר לאיטליה או רכישת בית באיטליה ישנם לא מעט עצות וטיפים שכדאי לשים לב אליהם.

  1. מיקום – באיזה כיוון אתם? ערים גדולות? הצפון העשיר? הדרום המזרח תיכוני יותר? אולי אי, היינו סיציליה? אם אתם גמישים אז בהחלט שכדאי לעקוב אחרי מבצעי מכירות הבתים של עיירות איטלקביות שונות.
  2.      ללמוד מניסיונם של אחרים – יש לא מעט סיפורי על תיירים או מהגרים שרכשו בית באיטליה  – לדוגמא ארגנטינאי עם שורשים איטלקיים רכש לאחרונה בית בגודל 55 מ"ר בעיירה בשם ביקארי בדרום איטליה במחיר של ר אלף אירו כאשר על הרכישה היה צריך  גם לשלם מיסים ושירותי ייעוץ משפטיים בעלות של 3 אלף אירו. היעוץ המשפטי קריטי כדי לא להיתקל במקרים בהם יש לנכס מספר רב של בעלים ובסופו של דבר תמצאו את עצמכם עם נכס שאינו באמת שלכם. על פי החוק האיטלקי, גם אם לנכס יש 1,000 בעלים שונים, כל אחד מהם חייב להסכים על המכירה, אחרת היא לא תוכל לצאת לפועל. לא הייתם רוצים ליפול על נכס של בני משפחה המצויים בסכסוך…

  3.    שיפוץ – בהנחה ולא רכשתם בית חדש – מומלץ לעשות בדיקה עם אנשי מקצוע בטרם השלמת העסקה כדי להבין באיזה סדר גודל של שיפוץ מדובר. האם תצטרכו להחליף תשתיות קריטיות או שמדובר יותר בשיפוץ אסתטי? לעיתים במבצעי רכישה השיפוץ הוא התניה כחלק מהשלמת החוזה.

  4. משרות באיטליה לדוברי אנגלית –  האם אתם יכולים לעבוד באופן חוקי באיטליה? משרות בתחום התיירות והוראת אנגלית הן הזדמנויות טובות לדוברי אנגלית המתגוררים באיטליה, אך ניתן לשקול גם עבודה עבור חברה בינלאומית המתמקדת בטכנולוגיה, מדע, פיננסים, הנדסה או תחומים אחרים. חברה בינלאומית יכולה לסייע גם עם אשרות חוקיות.

  5.    יוקר המחיה באיטליה – הכל יחסי אך יוקר המחיה סביר בהחלט ביחס לישראל כמו גם לארה"ב: המגורים באיטליה יהיו זולים בכ-30% ממה שעולה לגור בעיר גדולה בארצות הברית. לדוגמה, כרטיס חופשי חודשי ברומא יעלה כ-40 דולר ו-127 דולר בניו יורק. שכר הדירה גם יהיה זול בכ-44% ברומא לעומת ניו יורק, כאשר הסכום הממוצע לדירה במרכז הוא 1200 דולר לעומת 4100 דולר לחודש בארה"ב.
Scroll to Top