דירות להשקעה בבודפשט

דירה בבודפשט?

אחת הסיבות שמשקיעי נדל"ן אוהבים כל כך את בודפשט היא חווית המגורים שהיא מספקת לעומת יוקר המחייה בעיר. לדוגמא ארוחת במסעדה טובה אך לא יוקרתית מדי של 3 מנות לזוג תעלה כ150 ₪ וחצי ליטר בירה טובה מהחבית באזור השישה שקלים. גם עלויות התחבורה העירונית יחסית נוחות עם כמאה ומשהו שקלים למנוי חודשי לכל סוגי התחבורה ותכלס בין החשמלית, מטרו והאוטובוסים די נוח להתנייד בעיר או לחלופין 84 אלף שקלים לרכישת טויוטה קורולה חדשה.

בעיר עצמה חיים מעל למיליון וחצי תושבים והיא העיר השישית בגודלה באיחוד האירופי ונחשבת לאחת היפות שבהן. במרכז העיר זורם נהר הדנובה והעיר כולה משובצת בכיכרות מרהיבות, גשרים, בתי קפה, שווקים, מרחצאות ופארקים ירוקים. הרבה מאוד תיירים אוהבים את סצנת המוזיאונים בעיר אך גם סצנת חיי הלילה אינה מביישת אף אחד. חגיגת הקניות בחנויות נמשכת לרוב עד 21 בערב ורק החורף מעט מבאס עם עד מינוס חמש מעלות.

כאשר מדברים על עלויות שוק הנדל"ן מחיר של מ"ר בנוי בדירה במרכז העיר יעמוד על כ12 אלף שקלים וחצי. כלומר דירת 70 מ"ר תעלה קצת פחות מ900 אלף שקלים לפני עלויות הרכישה הנוספות. שכירות חודישת על דירה כזו (3 חדרים), תעמוד על כ3500 ₪. כמובן ששכירות על דירות קטנות יותר יעלו פחות (לדוגמא שכירות על דירת חדר במרכז העיר תעמוד על כ1800 ₪ בחודש) אך ההחזר על ההשקעה יהיה טוב יותר, בדומה למה שקורה בערים אירופאיות נוספות, פרט אולי ללונדון. עדיין במושגים הונגריים מדובר בשכירויות גבוהות למדי, שכן 3500 ₪ זו ההכנסה הממוצעת אחר מס של עובד הונגרי.

גם שוק הנדל"ן ההונגרי, בדומה לנכסי נדל"ן בפולין, צפוי להתאושש לאחר מגפת הקורונה לאחר נפילה משמעותית בהשקעות במהלך 2020. סכום ההשקעות בשנה שעברה עמד על כמיליון דולר כש60% הופנו להשקעה במשרדים, 15% בנכסים תעשייתיים, 15% במגזר המלונאות, 7% בנכסים מסחריים ורק היתר בשוק הנדל"ן למגורים. במגזר העסקי נראה כי הנדל"ן התעשייתי דווקא הוא זה שמוביל את ההשקעות בהונגריה בשל המחסור בהיצע, אך גם שוק המשרדים עובד חזק. עם זאת בבודפשט, כמו כל עיר מערבית גדולה אחרת, השוק הפופלרי הוא שוק הנדל"ן למגורים ובמקרה הזה שוק הדירות של בודפשט.

Scroll to Top