טיפים לקניית דירה בברלין

אחת המדינות הפופולריות בשהשקעות נדל"ן עבור ישראלים היא כמובן גרמניה, המדינה שנחשבת לכלכלה החזקה באירופה ולאחת המובילות באיחוד האירופי משמשת גם כמקום מעולה עבור משקיעים לא רק ישראלים אלא גם למשקיעים מרחבי העולם. ברלין כבר שנים נחשבת לאחת מערי אירופה המרכזיות, מתרכזות בה לא מעט תעשיות מתקדמות וכמובן כמויות אדירות של תיירים מידי שנה, מוסדות לימוד בינלאומיים ולא מעט סטודנטים החיים בה. יחד עם מגוון אטרקציות וסצנות תרבות ייחודיות לעיר, היא הופכת אטרקטיבית גם עבור משקיעים אך נראה כי את הקפיצה החדה במחירי הדירות כבר לא נחוש, אם כך מה יהיו הטיפים עבור רוכשי דירה בעיר כמו ברלין בעת הזו? ובכלל כמה עולה דירה בברלין?

מיקום

ברלין היא עיר לא קטנה ולה מספר שכונות מרכזיות, צדדיות ולכל אחת מהן ישנם יתרונות וחסרונות אך המיקום שלהן יכול להפוך את החסרונות ליתרון. למשל דירה ברובע פאנקו הנחשב לפחות מרכזי בעיר יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד, במידה והינה קרובה אל תחנות רכבת ואוטובוס יכולה להיות אטרקטיבית עבור שוכרים. תשתיות התחבורה הציבורית בגרמניה מצויים ברמה די גובה מה שהופך ליתרון גם עבור דירות המגורים, אך בנוסף לקרבה אל תחנות תחבורה ציבורית העיר ברלין ידועה במספר לא קטן של פארקים וקרבה של הנכס שנקנה לאחד מהפארקים יכולה גם כן להיות נתון חיובי עבור השוכרים או במכירה של הנכס.

הכרת חוקים ומיסים

בקניית נדל"ן בין אם בישראל ובין אם במדינה מעבר לים, ישנם לא מעט התחייבויות מס שונות שיש לעמוד בהן לפני שהנכס הופך לשלנו. אחת מאותן התחייבויות היא עלות התיווך, שכן שימוש בשירותי תיווך באיתור נדל"ן בגרמניה הינו הכרחי כמעט ועלותו מסתכמת לרוב ב7.10% משוויה של הדירה. מלבד ההכנה לתשלום דמי התיווך חשוב גם להכיר את המיסים בברלין, כאשר בקניית דירה מחוייב הרוכש בתשלום מס של עד 5% ובכדי לקבל את תשלום דמי השכירות על בעל הנכס לפתוח חשבון בנק גרמני. עם זאת בין מדינת ישראל לגרמניה לא קיימת אמנת מס בתוקף, על כן הכנסה משכר דירה בברלין מחויבת מס גם בישראל ויש לוודא את הטווחים לפני כן. 

Scroll to Top