קרנות נדל״ן מובילות בחו״ל

משקיעי נדל"ן שמעוניינים לשמר את ההון שלהם ולא בהכרח מסתכלים על ההשקעה כאמצעי לייצור הכנסה משמעותית, שוקלים במקרים רבות להשקיע בנדל"ן בחו"ל דרך קרנות נדל"ן מובילות. הקרנות הללו מאפשרות הון נזיל, תשואות צנועות אך סבירות יחסית לעומת הריבית בשוק כיום (בהנחה ואת/ה מאמינים כי הנדל"ן ימשיך לעלות) ועם אפס סיכון. בקיצור אם אתם משקיעים עם מנטליות של גופים מוסדיים ונטייה חזקה לנדל"ן ייתכן וזהו אפיק ההשקעה הנכון עבורכם או אחד הערוצים כחלק מביזור השקעות בצורה חכמה. היתרון הגדול הוא שאתם משקיעים בנדל"ן בצורה בטוחה, מבלי הצורך להתעסק בנדל"ן עצמו. לדוגמא אחת הקרנות המובילות כיום בצפון אמריקה היא ואן גארד ריל אסטייס Vanguard Real Estate ETF: הקרן משקיעה במאות נכסים החל ממגורים ועד תעשייה דרך 180 חבורת נדל"ן שונות שאף אחת מהן לא מרכיבה יותר מ5% מהפרוטפוליו כדי למזער את הסיכון. דמי הניהול בקרן עומדים על 0.12% כאשר ההחזר בשנה האחרונה עמד על כ18% כאשר חלק גדול מהתפוצצות התרחש מפברואר האחרון עם סימני היציאה מהקורונה. היתרון בקרנות אלו שהן מחויבות לחלק את הרווחים כדיבידנד על מנת להימנע מתשלום מיסים.

סוג של קרן השקעה אחרת בנדל"ן בחו"ל היא ואן אק וקטורס משכנתאות VanEck Vectors Mortgage REIT Income ETF שמשקיעה לא בנכסים עצמם אלא במשכנתאות מגובות ביטחונות. אז נכון שרק ההגדרה גורמת לחשוב על משבר הסאב פריים ומכירת תיקי משכנתאות רעילים מחברות ביטוח לבנקים ולמשקיעים מוסדיים ופרטיים, אך במידה ואתם בעניין אז יתכן ותרצו לבדוק את הנושא יותר לעומק. היתרון של קרן מסוג זה, משום שהיא מרוויחה מריביות הוא התשואה השנתית שבשנים טובות עומדת על כ8%. יש הרואים דווקא בעיתוי הנוכחי שבו הפער בין הריבית שבו הקרן יכולה ללוות לריביות שבהן היא יכולה להלוות הוא הטוב ביותר. אך כאן גם הסיכון – משום שעלייה בריבית עלולה להפוך את הקרן לפחות אטרקטיבית למשקיעים. השקעה בקרן מסוג זה ללא ספק תסתמך על דבריו של נגיד הבנק האמריקאי שאמר לא אחת כי מטרתו לשמור על סביבת ריבית נמוכה בטווח הנראה לעין. גם הקרן הזו הראתה בשנה האחרונה כ18% תשואה אך דמי הניהול בה עומדים על 0.4%. הקרן מנהלת נכסים בהיקף של 315 מיליון דולרים לעומת לדוגמא הקרן הקודמת שמנהלת נכסים בהיקף של 40 מיליארד דולר.

ישנן קרנות נדל"ן כמו ואן גרד שמנהלות את הנכסים בצורה אקטיבית יותר במטרה להביא ליתר תשואה למשקיעים אך גובות גם דמי ניהול גבוהים יותר כמו לדוגמא איי שרס iShares U.S. Real Estate ETF שגובה דמי ניהול של 0.42%. הקרן קטנה משמעותית מואן גרד ומנהלת נכסים של מעט פחות מ5 מיליארד דולר על בסיס 80 חברות נדל"ן, אך הצליחה להציג תשואה של כמעט אחוז יותר מואן גארד בשלושת השנים האחרונות. אך לדוגמא בשנה האחרונה שהיתה שנה לא אופיינית היא השיאה תשואה של פחות אחוז כמעט מואן גארד. כך שכדאי לבדוק לעומק את היתרונות שמציגה הקרן לעומת קרנות אחרות.

Scroll to Top