האם עדיף להשקיע בגרמניה או בצרפת?

במהלך העשורים האחרונים ריביות הבנקים ברחבי העולם המשיכו לרדת ובעיקר בישראל, מה שהוביל לא מעט אנשים פרטיים שבעבר נהנו מריביות הבנקים לחפש לעצמם אפיקי השקעה חדשים. הישראלים כמו שאתם כבר יודעים מצליחים להסתדר במהירות כמעט בכל מקום ואם חשבתם לעצמכם שהישראלי הממוצע ימתין עד שריביות הבנקים יעלו שוב, כנראה שטעיתם ובגדול. המשקיע הישראלי מצא לעצמו השקעות החל משווקי המניות שנסחרות בבורסות השונות ברחבי העולם, אופציות למיניהן ומטבעות וירטואליים הפכו ללחם והחמאה של המשקיע הישראלי הממוצע. אך מבין כל ההשקעות הללו שוק הנדל"ן נחשב לקורץ במיוחד, ודווקא במדינות כמו גרמניה וצרפת תוכלו למצוא את ההשקעה הבאה שלכם עם אופק כמעט וודאי אל העתיד. אך נשאלת השאלה האם עדיף להשקיע בצרפת כיום או שמא עדיף להשקיע בגרמניה?

נדל"ן בצרפת

המדינה הצרפתית אמנם לא תופסת את הכותרות כ"כלכלה החזקה באירופה" אך בכל משבר בסדר עולמי, צרפת הייתה מבין המדינות הראשונות אשר עזרה בייצוב של כלכלות אחרות. את הדוגמאות לכך אפשר לראות במשבר ה"סאב פריים" שכמעט מוטט לחלוטין את יוון וספרד, אך עם זאת בכל הקשור להשקעות נדל"ן במדינת הקרואסונים והיין, תוכלו להנות מכמה היבטים מעולים.
הראשון שביניהם הוא ששוק הנדל"ן בצרפת לפני משבר הקורונה היה במגמה חיובית, וב12 השנים האחרונות נבנו עשרות אלפי דירות ברחבי צרפת. יחד עם זאת המיסוי במדינה הצרפתית נוח למשקיעים הזרים כאשר שיפוץ נכס ועבודות תחזוקה תקופתיות, מעניקים פטור ממס עבור המשקיעים שבאים מחוץ לצרפת ופותרים אותם מתשלומי מס שונים בעקבות תשלומי השכירות. עם זאת יש לזכור כי אחוז המע"מ בעת קניית הדירה עומד כיום על כ 19.6 אחוזים, כאשר אחוז התשואה בערי צרפת נע בין 3 עד 6 אחוזים.

נדל"ן בגרמניה

בכל הקשור לעבר כלכלי או לעתיד הכלכלי של המדינה גרמניה בהחלט נחשבת למדינה בטוחה, וכמו מדינת צרפת גם היא חברה במועדון מדינות 7G ונחשבת לעמוד שדרה כלכלי ליבשת אירופה. כל אלו גם הופכים את מדינת גרמניה לאחת המדינות המבוקשות להשקעה בנדל"ן, כאשר קצב הבנייה גדל בשנה האחרונה אחוזי התשואה שנרשמים בשנה האחרונה נעים בין 6 עד 9 אחוזים. אזורי ההשקעה במדינה נפרסים מרכישת דירות בברלין ועד לנדל"ן מסחרי בפרנקפורט או מינכן ולאור הביקוש של השנים האחרונות של סוג השקעה בלייפציג, כאשר בכל אחת מהערים תוכלו למצוא ביקוש לא קטן עם אחוזי תיירות נאים.

Scroll to Top