מחירון דירות קפריסין

השקעה בנכסים מעבר לים הפכו בשנים האחרונות לאחת ההשקעות הפופולריות בקרב ישראלים, אך גם בקרב משקיעים מכל רחבי העולם, וההשקעות? גם כן מתפזרות בלא מעט מדינות על רחבי הגלובוס.
עבור ישראלים ישנם כמה מדינות חביבות במיוחד, כמו ספרד, יוון, גרמניה וקפריסין כאשר האחרונה נחשבת לאזור שקרוב מאוד גאוגרפית אל ישראל מחירי השקעה די נוחים וקצב בנייה לא קטן. אבל לפני שנכנסים אל שוק הנדל"ן הבינלאומי, מומלץ להכיר את נבכי השוק ולא רק את הכותרות המפוצצות, אלא גם את קצב הבנייה, קצב ההתחדשות העירונית וכמובן את אחוזי התשואה לאורך השנים האחרונות.

למה להשקיע בנדל"ן בקפריסין?

מדינת קפריסין אמנם קרובה אל הישראלים, בעלת טיסות מרובות וזולות עבור התייר והמשקיע הישראלי (והאירופאי בפרט) אך השקעת נדל"ן במדינה כוללת בתוכה עוד מספר יתרונות שלאו דווקא מתקשרים אל עולם התעופה. יתרון ראשון הוא שוק הנדל"ן במדינה רק החל להתעורר בשנים האחרונות, כשהוא הופך למזמין במיוחד עבור משקיעים ממדינות ויבשות שונות החל מסינים ועד למשקיעים בריטים, אמריקאים וכמובן ישראלים. השוק במדינה נחשב לדי יציב, כשבעשור האחרון נהנים נכסים שונים ברחבי המדינה מעלייה מתמדת ומתונה. יתרון זה מביא גם לאחוזי תשואה נאים במיוחד, אשר יכולים לנוע להם בין 6% עד 10%.
יתרונות אלו לא צמחו משום מקום אלא נשענים על עוד מאפיינים של מדינת האי, כשהיא נמנית מבין חברות האיחדו האירופי, עובדה אשר הופכת את יחסי המסחר שלה לנוחים במיוחד מרגולציה ועד למינימום חסמים בייבוא. כמו כן נתונים אלו גם הביאו עוד חברות גלובליות אל המדינה, בין אם מדובר בחברות הייטק מתחילות ועד אל שירותי תקשורת מרחבי העולם. כמו כן קפריסין נחשבת למדינה נינוחה במיוחד בכל הקשור למיסוי נדל"ן, כאשר מס רכישה מגיע עד ל-8% אחוזים ברכישת נכס מעל למאה ושבעים אלף אירו. יחד עם זאת מס הכנסה משולם רק מגובה של תשעה עשר אלף אירו בשנה, כשהוא מדורג ונע בין עשרים עד שלושים אחוזים ותלוי בגובה הכנסה.

מיקומים בקפריסין

יוון הינה מדינת אי ולה מספר ערים מרכזיות כמו לימסול, פאפוס וניקוסיה כאשר העיר האחרונה הינה עיר הבירה של המדינה הקפריסאית. פאפוס היא עיר תיירות דרומית באי, יש בה מספר קטן יחסית של תושבים ומרבית הכלכלה שלה נשענת על בתי הארחה, דירות נופש יוקרתיות והמוני תיירים שפוקדים את חופי פאפוס מידי שנה. לימוסל הינה העיר השנייה בגודלה במדינת האי ובה ממוקם נמל מרכזי ומעל לרבע מיליון תושבים, גם אל לימוסל מגיעים בשנה מספר לא מבוטל של תיירים ומלאה בלא מעט אטרקציות עבור תיירים.
ניקוסיה בה חיים מעל ל300 אלף בני אדם ממוקמת במרכז האי, בה מרכזי תרבות רבים, מלונות וגם מספר לא קטן של דירות Airbnb

ממוצע מחירים

  • לימוסל
    נמצאת כיום במגמת בנייה חיובית, ניתן למצוא בה מגוון רחב של פרויקטים חדשים ודירות יד 2 מעולות. מחירן של דירות יד 2 בלימוסל נע בין 120 עד 220 אלף יורו ובחלקן ניתן למצוא גם דירות מעולות באזור הים. למרות משבר הקורונה, מכירת הנכסים בעיר עלתה בקרוב לאלף יחידות דיור שנמכור. בשל המגמה החיובית נבנים בעיר לימוסל דירות פאר מטריפות ומפנקות, חלקן כוללות בריכה צמודה מפרט עשיר וחלקן נופים מרהיבים. כמו כן המחירים עבור דירות אלו נעים בין ארבע מאות ותשעים אלף אירו ועד לשש מאות אלף אירו, כאשר מגוון הדירות מגוון במיוחד גם במיקום וגם בשלבי הבנייה.
  • ניקוסיה
    עיר הבירה מציעה השקעות בדמות אזורי מסחר, נדל"ן בקפריסין חדש ומגוון דירות חדשות ודירות יד 2 במחירים אטרקטיביים. מחיר דירות היוקרה הממוצע בעיר נע בין 100 עד 190 אלף יורו, אילו דירות 4 חדרים במחיר יד שנייה נעות בין 75 עד 125 אלף יורו. אחת הדוגמאות לכך תהיה דירת קרקע שנבנתה בשנת 2006, המשתרעת על פני 121 מ' ובעלת 3 חדרי שינה תוכל לעלות במחיר שבין 140 עד 160 אלף אירו. מאידך כאשר מדובר בדירה חדשה מהנילוניים במרכז העיר, ככל הנראה כי המחיר עלול לטפס והגודל ילך ויקטן. כך למשל דירת שני חדרים חדשה, עם 22 מטרים של מרפסת ו2 חדרי שינה בודל 100 מטרים תעלה בין 226 עד ל340 אלף אירו.
  • פאפוס
    מחירי הדירות בעיר פאפוס הקטנה נרשמה עלייה מינורית של 1.5%, מחיר הדירות הממוצע בעיר נע בין 90-150 אלף יורו. כמו כן וילה באזור פרברי של העיר, תוכל לנוע במחיר שבין 195 עד 270 אלף אירו. מאידך דירה חדשה באזור "אפ-טאון" במרכז העיר, תנוע ככל הנראה במחיר שבין מאתיים ושמונים אלף אירו ועד למחיר של שלוש מאות וחמישים אלף אירו.
Scroll to Top