השקעות נדל"ן בפלורידה

פלורידה, המכונה בארצות הברית "ארץ השמש", מציעה המון הזדמנויות להשקעה בנדל"ן. פלורידה היא המדינה המאוכלסת ביותר בדרום של החוף המזרחי והשלישית בארצות הברית כולה. ההגירה החיובית והגידול באוכלוסייה מבוסס על כלכלה יציבה עם תוצר לאומי גולמי הרביעי בגודלו בארצות הברית. מגוון האוכלוסיה יוצר מגוון של ביקושים למגוון של נכסים מה שהופך את השוק ליציב יותר. למרות שמגזר התיירות נחשב למגזר המוביל במדינה, בשנים האחרונות רואים תעשיות נוספות שמתפתחות ופורחות בפלורידה כגון מגזר התעופה, עובדי מדינה, עובדי צבא, בריאות ובנקים בינלאומיים משחקים תפקיד מרכזי בכלכלה המקומית. גם לא מעט חברות פורצ'ן 500 קבעו את המטה שלהם במדינה. הסיבה להשקעה בפלורידה מתבססת לרוב על הרצון בהחזר השקעה בטוח יחסית.

מיאמי, פלורידה
מיאמי, פלורידה

חברת המחקר הפיננסית PWC דירגה בין 10 הערים הטובות ביותר להשקעה ב2020 3 ערים מפלורידה: אורלנדו, טאמפה וסנט פטרסבורג. חשוב להבין כי לא כל הערים בפלורידה הזהות ולכל עיר יש את ההתנהגות הספציפית שלה בשוק הנדל"ן המקומי. אך הצפי הוא למרות ההוריקנים שפקדו את המדינה בשנים האחרונות ולמרות מגפת הקורונה שערך הנכסים יעלה בקרוב ל2% השנה. כאמור שוק נדל"ן מוצלח בארצות הברית מבוסס על כלכלה חזקה והסביבה העסקית בפלורידה נחשבת נוחה במיוחד (מקום 7 בארה"ב) ומשמשת מקור משיכה לבעלי הכנסה גבוהה המתמודדים על משרות בתאגידים גלובליים. שוק העבודה גדל בשנה האחרונה ב2.6% ולצד מדיניות מיסוי נוחה במיוחד המאפשרת עלות מחיה נמוכה מתאפשרת לאנשים רבים איכות חיים גבוהה במדינה. משבר הסאב פריים פגע קשות בבעלי הבתים ואחוז הבעלים הגר בביתו במדינה ירד מתחת ל50% מה שגרם לשוק השכירות להתחזק משמעותית.

5 המקומות המעניינים יותר להשקעה בנדל"ן בפלורידה:

  1. מערב רוטונדה -מדובר בעיירה קטנה של כעשרים אלף תושבים בחוף המזרחי של פלורידה הבנויה בצורה מעניינת מאוד אשר במבט הציפור נראית כמו עיגול אחד גדול. האזור נחשב כנוח מאוד למגורים עם קרבה לחופים מדהימים, איכות חיים גבוהה, קרבה לחמש שדות תעופה אזוריים והמון אפשרויות בילוי ופנאי.
  2. סיידר קי – סיידר קי היא עיירה קסומה בחוף הצפון מזרחי של פלורידה. למעשה מדובר בארכיפלג של מספר איים קטנים עם בתים עתיקים בחלקם ומעץ הבנויים מעל המים ויוצרים מראה מאוד עתיק ומזמין. אם אתם מחפשים לחוות את פלורידה הישנה אז כנראה שזה אחד המקומות הרלוונטיים עבורכם.
  3. סאמרלנד קי – סאמרלנד קי הוא אחד האיים בשרשרת האיים מדרום לפלורידה. לאלו מכם שמכירים את האזור – אם אתם ממשיכים עם כביש 1 אל תוך מפרץ מכסיקו אתם תעברו שרשרת של איים שאחד מהם הוא האי הקסום והמיוחד הזה. האי ממוקם בין פלורידה, הבאהמס וקובה. עם חופים חוליים קסומים ומי טורקיז מכל הכיוונים – רק הנסיעה על הכביש היא חוויה מדהימה.
  4. בוניפאי – עיירה קטנה מאוד בחלק הצפון מערבי של פלורידה המציעה נכסים במחירים נמוכים מאוד. האזור הזה של פלורידה הוא יותר מאותגר תעסוקתי אך כאמור יש לבחון כל עסקה לעומק ולקבל החלטה על פי המאפיינים הייחודיים שלה.
  5. פלסידה – פלסידה היא עירה מכוונת תיירות הממוקמת על לשונית חוף בחלקה המערבי של פלורידה, מעט דרומית למערב רוטונדה. במרחק שעה וחצי נסיעה דרומה מטמפה ושלוש וחצי שעות נסיעה מזרחה ממיאמי היא נחשבת לאחד האזורים הקסומים יותר שבפלורידה.

מכיוון שהתעשייה המרכזית בפלורידה היא תעשיית התיירות אחת מאפשרויות ההשקעה האטרקטיביות בנדל"ן במדינה היא דירות אירבנב או מה שמכונה דירות להשכרה קצרת טווח. בניהול ושיווק נכון פוטנציאל החזר ההשקעה על דירות אלו הוא גבוה במיוחד. בשונה ממדינות אחרות המחוקקים בפלורידה ידידותיים מאוד לדירות אלו ואינם רואים בהן איום על התעשייה המקומית.

5 אפשרויות השקעה בנדל"ן להשכרה קצרת טווח בפלורידה:

  1. פרי פלורידה – עיירה קטנה במרחק שעתיים נסיעה מזרחית לג'קסונוויל בלב אזור ירוק של שמורות טבע ובחלקה הצפון מערבי של המדינה.
  2. בוורלי הילס פלורידה – עוד עיירה קטנה במרחק של שעה וחצי נסיעה צפונית לטאמפה וגם היא לא בסמיכות לחופים אך מאפשרת לינה נוחה לכל מי שמעוניין בטיולי כוכב במדינה.
  3. ספנר – עיירה קטנה בגבול המזרחי של טאמפה ולמעשה חלק מהמטרופלין האזורי, על הדרך בין טאמפה ללייקלאנד.
  4. ואליריקו, פלורידה – עיר קטנה במרחק של 8 דקות נסיעה דרומית מספנר. גם היא, כמו מרבית האזור סביב טאמפה אטרקטיבי מאוד לדירות אירבנב.
  5. קי ווסט – עיר הבירה של המחוז הדרומי בפלורידה. גם היא כמו הקי האחרים היא עיר על אי. העיר מפורסמת באחוז הגבוה של האוכלוסייה ההומוסקסואלית בה והיא מהווה יעד פופלרי לתיירות זו. הסיסמה של העיר – משפחה אנושית אחת המייצגת את הרוח במקום ואת ההיסטוריה של המקום שתמיד היה בין לבין: בין הספרדים לאנגלים, בין הקונפדרציה לכוחות הפדרלים של הצפון, בין רצון להתנתק מארצות הברית ללהיות חלק ממנה.

6 השקעות מסורתיות יותר בנדל"ן בפלורידה

השקעות נדל"ן בפלורידה
השקעות נדל"ן בפלורידה

סביר להניח שאתם כמו מרבית המשקיעים הישראלים בפלורידה לא מכירים את השמות שציינתי לעיל או לפחות את חלקם הגדול. הסיבה העיקרית היא שמרבית המשקיעים הישראלים הולכים על המקומות הבטוחים יותר בשל הקושי בניהול מרחוק ובשל ההיצע של הערים הגדולות. לכן מרבית ההשקעות מתמקדות באחת מערים אלו:

  1. מיאמי – העיר חוותה צמיחה מרשימה בשווי הנכסים החל מ2013 ועד השנה כששווי הנכסים כמעט הכפיל את עצמו. השנה החלה התקררות בשוק ונכסים נוטים לעמוד יותר זמן על המדף מה שמאפשר לרוכשים כוח מיקוח גדול יותר.
  2. טמפה – אם במיאמי הנכסים הכפילו את שווים משנת 2013 אז בטמפה הם שילשו את שווים ובטמפה עדיין לא חווים האטה או התקררות ויש יותר קונים מאנשים שמוכנים למכור. אך בדיוק כמו במיאמי או באורלנדו לבחירת השכונות הספציפיות בעיר ישנה חשיבות רבה בכל השקעה שהיא.
  3. אורלנדו – ניתן למצוא דמיון רב בין אורלנדו לטמפה אם כי באורלנדו מדדי סוף שנת 2020 מראים כי יש ירידה קלה בשווי העסקאות שנסגרו ביחס לתחילת השנה.
  4. טלהאסי – העלייה בשווי הנכסים בעיר זו נמוך משמעותית בשבע השנים האחרונות לעומת הערים שציינתי לעיל והיא מאופיינת בשוק של קונים, כלומר ישנו יותר היצע מביקוש. למרות שזה עלול להישמע פחות מבטיח, לעיתים מצב זה מאפשר לקנות בתים למטרת השכרה באזורים המבוקשים יותר למגורים בעיר.
  5. ג'קסונוויל –  העיר שאולי נחשבת לפנינה הישראלית להשקעה בפלורידה עם הגירה חיובית קבועה, נמל גדול של הצי המספק עבודה לעשרות אלפי חיילים ועובדי צבא, תעשיות מתפתחות ועוד. הנכסים בעיר יותר מהכפילו עצמם בשבע השנים האחרונות אך חשוב מכך – המחירים ההתחלתיים של הנכסים הם בממוצע משמעותית נמוכים יותר מאשר בערים שנסקרו לעיל. מה שמאפשר לאנשים עם הון עצמי נמוך יותר להפוך גם כן למשקיעי נדל"ן.
  6. בוקה רטון – גם בבוקה רטון שווי הנכסים הכפיל את עצמו מאז 2013 אך מדובר בשוק מאוזן יותר. כלומר כמות ההיצע והביקוש די תואמים. יתר על כן מכיוון שמדובר באזור שנתפס כאזור נופש דווקא הקורונה גרמה להרבה אנשי עסקים שעובדים מהבית להגר עם משפחותיהם לאזורים שנתפסו קודם כאזורי נופש במקום להישאר סגורים בערים שלהם.
Scroll to Top