נכסים למכירה בפלורידה

פלורידה נחשבת לאחד מיעדי ההשקעה המובילים אצל ישראלים. מדובר במדינה עם כלכלה חזקה ויציבה יחסית, סביבה נוחה מאוד לעסקים עם מיסוי נח או אפסי על עסקאות והתנאים הכלכליים לצד האקלים הנח והמזמין שהקנו לו את השם מדינת השמש בארצות הברית הפכו אותה למוקד משיכה למשפרי דיור מכל החוף המזרחי ומרכז ארצות הברית. לאחר המשבר הגדול של 2008 והחל מ2013 החלה התאוששות מרשימה במחירי הנכסים בכל המדינה עם ערים שהציגו הכפלה של שווי הנכסים או שילוש שלהם. בחלק מהערים כגון ג'קסונוויל או ערים מוכרות פחות אחרות מחירי הנכסים ההתחלתיים היו משמעותית נמוכים יותר מהערים היקרת כגון טאמפה, מיאמי ואורלנדו וחלקן שומרות עדיין על ביקוש קבוע לנכסים אפילו בשנת הקורונה בשונה מאזורים שהחלו להתקרר כמו מיאמי. העלות הנמוכה יחסית לנכסים לצד ההגירה החיובית והביקוש הגבוה למגורים יצרו הזדמנויות השקעה יפות בין אם בשיטת שפץ, החזק והשכר או בעסקאות פליפ שמטרתן לרכוש, לשפץ ולמכור.

הרווחיות של השקעות נדל"ן בפלורידה כמו בכל מקום אחר נקבעת ברובה בעת הרכישה. רכישה במחירים נמוכים וממוכרים נואשים מאפשרת לעזור לאותם המוכרים שבמצוקה ובו זמנית לייצר פוטנציאל רווח עצום להמשך. זו הסיבה שפרט לאיתור נכסים באפליקציות או באתרים מובילים וידועים כגון זילו, טרוליה, רדפין, סנאפ הומס, ניברהוד סקאוט, רילטור ואחרים, יזמי נדל"ן משקיעים לא מעט זמן באתרים המאפשרים למצוא עסקאות מכונסי נכסים או מבנקים שעיקלו אותם כגון האבזו או אתרי המכרזים של המחוז המבוקש. אך כאשר הביקוש לנכסים גדל ונכסים לא נותרים זמן רב על המדף והתחרות על נכסים במחיר אטרקטיבי גדלה יזמים נדרשים לפתח דרכים מקוריות לאתר נכסים שאינם מופיעים היכן שכולם מחפשים…

איך מאתרים נכסים למכירה בפלורידה בצורות מקוריות?

  1. דיוור בדרך הישנה – תתפלאו שבכל הקשור לנדל"ן ישנם לא מעט אנשים, במיוחד המבוגרים יותר שבהם, שמגיבים לקמפיינים מבוססי דיוור. במרבית האזורים בפלורידה ניתן למצוא חברות שיסייעו לכם לכתוב ולשלוח דיוורים בדואר לכל הדיירים של אותו אזור. דיוורים קבועים לאורך תקופה יוצרים מודעות המעודדת בעלי נכסים המעוניינים למכור ליצור אתכם קשר לפני שהם מפרסמים באתרים שבהם נמצאים כולם.
  2. פייסבוק – פרסום בפייסבוק לאזור הגיאוגרפי הרלוונטי ובהתאם לחתך הסוציו דמוגרפי האופייני בדרך כלל לבעלי נכסים מאפשר בעלויות יחסית נמוכות להגיע אל אותם אלו המעוניינים למכור או לפחות לשקול זאת. כמובן שיש ליצור מודעה או פוסט אטרקטיבים וברורים וגם כאן התמדה וקביעות ליצירת מודעות הן מרכיבים חשובים בהצלחה לאורך זמן.
  3. בעלי מקצוע אחרים בתחום:
    – משקיעים אחרים – בניגוד לתפיסה הרגילה של תחרות וסודיות מול משקיעים אחרים, תתפלאו לגלות כי במיוחד בנדל"ן אין לך רוב הזמן אפשרות לנצל כל עסקה טובה שנופלת בחיקך ולכן היכולת לבנות קשרים או להיות חלק מקהילת משקיעים באזור מסוים יכולה לסייע לך הרבה פעמים להגיע לעסקאות טובות שמשקיעים אחרים אינם יכולים לנצל כרגע.
    – מתווכים – מכיוון שבפלורידה הקונה אינו משלם למתווך – אין לך שום בעיה ליצור קשר עם מתווכים פעילים באזור שלכם (תוכלו לבדוק מי מפרסם את מרבית העסקאות באותם אתרים מוכרים וליצור איתה או איתו קשר) ולהציג עצמכם כמשקיעים המעוניינים לרכוש באזור שלהם עסקאות כאלו וכאלו ולתת להם לתת עבודה.
    – עורכי דין וקבלני שיפוצים – אם בניתם לעצמכם כבר צוות שמסייע לכם לממש עסקאות נדל"ן בפלורידה אז סביר להניח כי גורמי מקצוע אלו מעורים בשוק ואתם תתפלאו עד כמה הם מכירים ויודעים על הזדמנויות אם רק מכוונים אותם לכך ומבקשים זאת מהם או מתגמלים אותם בהתאם.
  4. סיורי משקיעים – האפשרות הזו פחות זמינה עבורנו כישראלים אך בהחלט ניתן לממש אותה אחת לשנה או להיעזר במכרים או קרובים הגרים בפלורידה אך מדובר בשיטה יחסית פשוטה ולעיתים גם מהנה. לוקחים רכב, ממלאים אותו בדלק ומתחילים לחרוש את השכונות הרלוונטיות באזור המבוקש. כאשר אתם מאתרים נכס שנראה מוזנח או נטוש יש לרשום את פרטי הנכס. היזמים האסרטיבים יותר יעצרו את הרכב בבתים הפוטנציאלים וידפקו בדלת ויציגו את עצמם ואילו הפחות אסרטיבים יעשו שימוש בכתובת הנכס כדי לאתר את בעל הנכס באינטרנט וליצור איתו קשר בדואר, מייל או בטלפון.
  5. אירבנב וקרייג ליסט – דווקא בתקופה בה שוק התיירות נפגע יחסית ניתן לאתר נכסים המפורסמים באירבנב וסביר להניח שעומדים ריקים כרגע רוב הזמן ולנסות ולהציע לבעלים למכור אותם, לחלופין קרייגליסט מאפשרת לך למצוא נכסים להשכרה שייתכן והמשכיר יהיה מעוניין במכירתם.
  6. שילוט מקומי ועיתונות מקומית – ניתן כיום במרבית המקומות לרכוש שטחי שילוט בצמתים במחירים נמוכים יחסית. בתקופה בה הפרסום בעיתונות המסורתית הפך גם כן לזול מאוד ניתן לרכוש שטחי פרסום בשלטים או בעיתונים מקומיים ולהציע לבעלי נכסים המעוניינים למכור במיידי לפנות אליכם בהקדם.
  7. איתור צווי פינוי – כתבנו על אתרים המאפשרים לאתר נכסים מעוקלים הזמינים לרכישה, אך יזמים נוטים לשכוח עד כמה זה מתסכל להתעסק עם דיירים בעיתיים. אם תוכלו לאתר באזור המבוקש עבורכם את צווי העיקול לדיירים אז תוכלו לפנות אל אותם בעלי נכסים הנמצאים בשיא התסכול שלהם מעסקי הנדל"ן. ייתכן שהייאוש מהתעסקות עם דיירים לא משלמים יעודד אותם לשקול למכור לכם את הנכס במחיר נח.
  8. איתור הערות אזהרה – בין אם דרך אתר המחוז או חברות המתמחות בכך, ניתן כיום לאתר נכסים שנרשמו עליהם הערות אזהרה (מה שנקרא באנגלית Lien) בין אם מרצון (משכנתא) או לא מרצון (חובות לא משולמים) ולנסות ולפנות לבעלי הנכסים כדי לסייע להם במצוקה הכלכלית או לחלופין לנסות ולרכוש את הנכסים כנגד תשלום החוב.

פרט לדרכים שציינו לעיל על איתור נכסים להשקעה בפלורידה, ישנן ודאי עשרות דרכים נוספות ואחת התכונות של יזמי נדל"ן מוצלחים היא היכולת להמציא שיטות לאיתור נכסים מניבים כבר בשלב הרכישה אך לדעתי העקרון החשוב ביותר הוא להצטרף לקהילת משקיעים באותו אזור החולקת בינה לבין עצמה עצות כאלו ושיטות כאלו כל הזמן. בשונה מהתפיסה הרגילה של תחרות דווקא ההבנה שישנן המון הזדמנויות ופשוט צריך שיתוף פעולה מוצלח כדי לממש אותן יכול לעשות פלאים לקריירת ההשקעות שלכם.

Scroll to Top