השקעה ביחידות מלונאיות

במשק הישראלי ישנם לא מעט סוגי השקעות שיכולות להניב לכם לא מעט רווחים, חלק מאותם אפיקים אינם מסתכמים רק במניות, אופציות או אפילו דירות להשקעה או קרקעות להשקעה, אשר יחזירו את הרווח ביום מן הימים. לא מעט מן המשקיעים בתקופה האחרונה מוצאים השקעות ביחידות מלונאיות כאופציה המתחדשת. אופציה זו יכול לחסוך לא מעט כאב ראש מבחינת ניהול הנכס, התעסקות עם שוכרים ועוד. כיום ישנם לא מעט אופציות גם עבור יחידות מלונאיות מחוץ לארץ, אך גם לא מעט הזדמנויות השקעה מקומיות כמו באילת המתפתחת ובעוד ערי תיירות כמו חיפה ואפילו ירושלים.

יחידה מלונאית

למי מתאימה השקעה זו?

השקעה ביחידתו מלונאיות היא של נחלת הכלל, ישנם לא מעט הזדמנויות להשקעה אשר יכולות להתאים לעשירון העליון, למעמד הבינוני ולכל השאר.

האם זו השקעה מתאימה גם למי שלא קרוב פיזית אל הנכס?

אנו רואים לא מעט השקעות של דירות נופש ויחידות מלונאיות של תושבי חוץ וגם לא, אלו ברוב המקרים מעבירים את עבודת התחזוקה לחבורת ניהול שונות או לבית המלון עצמו.

מה היא התשואה שאפשר לקבל?

מדובר על תשואה היכולה להגיע ל65 אחוזים במדינות שונות, אך אפשר לומר שהממוצע נע בין 25 אחוזים ל35 אחוזים.

האם הדירה תירשם על שמי בטאבו?

גם בדירות נופש בחול וגם יחידות מלונאיות בארץ ברוב הפעמים אמורות להיות רשומות על שמכם בטאבו, לכן יש לוודאו לפני העסקה כי אכן זה המצב.

האם ישנו מס על יחידות מלונאיות?

כאשר מדובר בדירות אשר נמצאות בחוץ לארץ ונחשבות להשקעה, המיסוי יכול להגיע עד לכ15 אחוזים, אך עם זאת בעלי הדירה יהיו חייבים במס שולי.

ואם הדירה שלי מוגדרת כדירת מגורים?

יחס המיסוי משתנים בעת הקנייה במידה והיא אינה מוגדרת כדירת מגורים, יהיו הבעלים חייבים במס רכישה של 6 אחוזים החל מהשקל הראשון.

ישנם ערים מסוימות להשקעה?

אנו רואים לא מעט השקעות בעיקר בערים בעלי קרבה אל חוף הים, יחד עם זאת כאשר מדובר על דירות באירופה ישנה עדיפות לדירות במרכזי הערים בעיקר. אלו חלק מהפרמטרים שיש לקחת במידה ותרצו לבצע השקעה מסוג זה.

Scroll to Top