השקעה בדירות סטודנטים – האם זה משתלם?

מגורי סטודנטים היוו במאה השנים האחרונות לפחות, השקעה פופולרית בקרב משקיעי נדל"ן. אך האם היום בין מגוון הזדמנויות ההשקעה בנדל"ן החל מנדל"ן למגורים, משרדים, מסחר ועד בתי אבות עדיין משתלם להשקיע במגורי סטודנטים?

דירות סטודנטים

האם עדיין קיימות הזדמנויות השקעה בדירות סטודנטים? התשובה היא כן. במיוחד בארצות הברית שם המיסוי על נכסים מסוג זה עומד להשתנות. כמו כן מערכת ההלוואות לסטודנטים מאפשרת לקהל זה לקבל ריביות נוחות מאוד על הלוואות לצרכי מגורים.

מצד שני חשוב לזכור כי מדובר בשוק משתנה – שכר הלימוד שעולה יחד עם שינויים בשוק העבודה והלמידה מרחוק יביאו כנראה לקיטון במספר הסטודנטים הלומדים פיזית במוסדות האקדמיים. כמו כן הדרישות של הסטודנטים מבחינת רמת המגורים נמצאות בעלייה מתמדת מה שמחייב את בעלי הנכסים להשקעה גבוהה יותר. גורם משתנה שלישי הוא הכניסה של קרנות נדל"ן וגופים גדולים לתחום, גופים אלו מקימים מתחמים שלמים למגורי סטודנטים.

היתרונות המרכזיים בהשקעה בדירות לסטודנטים: מדובר בנכסים זולים יותר לרכישה, לרוב בחלקים פנימיים של ערים גדולות. הביקוש קשיח שנה אחר שנה, אם אתם נמצאים באזור הנכון ועם הנכס המתאים. תשואה גבוהה יותר במובני שכירות – בין אם בגלל שסטודנטים חולקים דירה או בשל התחלופה הגבוהה אך לרוב מדובר בעד 20% יותר בדמי שכירות. היתרון האחרון הוא שהנכס שומר על ערכו לקראת מכירה עתידית.

החסרונות המרכזיים הם בלאי גבוה יותר משמעותית מאשר בבתים משפחתיים, ישנם בעלי נכסים שמדווחים על הרס מוחלט של חלקים מסוימים בדירה ופגיעה רצינית בתשתיות כתוצאה מהזנחה או שימוש לקוי. נדרש ניהול וטיפול הדוק בנכס. דמי שכירות נמוכים או נטישת הנכס בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט).

כמו בכל השקעת נדל"ן אחרת, גם בדירות סטודנטים המיקום הוא קריטי – החל מהסביבה העירונית עצמה ועד רמת האוניברסיטה או המכללה שנמצא בסמיכות. חשוב לבחון את הביקוש המקומי לקראת ספטמבר ובמהלכן, כדאי ורצוי להתייעץ עם מתווכים מקומיים. חשוב להבין את הקרבה של מתקנים שחשובים לקהל צעיר: חיי לילה, ספורט, פארקים, כמו גם תחבורה נוחה ונגישה. חשוב להבין האם האוניברסיטה מתכננת מעבר מקום בשנים הקרובות או רכישת מתקנים חדשים ומהו המלאי של מעונות סטודנטים שמציע אותו מוסד לימודי ביחס לכמות הסטודנטים.

Scroll to Top