השקעת נדל"ן בקפריסין היוונית

קפריסין היוונית תופסת קרוב לרבע משטחה של קפריסין והחלוקה בין שתי המדינות מתחילה מהחוף המזרחי של האי ועד לחוף המערבי, כאשר באמצע הוא חוצה את בירת קפריסין ומפריד בין שכונות העיר. חלוקה זו קרתה עקב משבר שפרץ בין הטורקים לקפריסאים לאחר עזיבת הבריטים את האזור, דבר אשר הוביל להשתלטות מצד הטורקים על האזור ולחימה שפסקה רק בשנת 1974. מדינה זו אינה מוכרת באום אך יחד עם זאת היא אינה מדלגת על יופייה של ערי קפריסין וחופיה, כך שהשקעה באזור יכולה להיות בהחלט צעד הגיוני ואף רצוי. האזור שנמצא במרחק של 40 דקות טיסה מישראל, מלא פוטנציאל ובעל אחוזי תשואה גבוהים שלא יביישו אף מדינה אירופאית אחרת.

קפריסין היוונית כל מה שרציתם לדעת

השקעה בקפריסין היוונית בערים כמו איה נאפה או פאפוס, יכולה להיות לא פחות מעולה מהשקעה בשאר האזורים באי הקפריסאי, שם תוכלו למצוא לא מעט ערים ואזורים תיירותיים כמו אי נאפה. אך האי שנהנה מלא מעט תיירות בשנים האחרונות גם נהנה מאחוזי תשואה וגידול לא קטן של השקעות זרות, החל מישראלים רבים שמגיעים אל האזור לנפוש ולהשקיע ועד לסינים, בריטים ואמריקאים שהם כבר בעלי נכסים באזור. נציין כי גם שוק הנדל"ן בפמגוסטה פורח לאחרונה. כיום תוכלו לבצע השקעה באזור עם מימון של עד 70  אחוזים מהבנקים בקפריסין, יחד עם רישום בטאבו על שמכם וצפי לעליית מחירים של עד 100 אחוזים! כחלק מההשקעות במדינה תוכלו להשתתף במסלול דרכון, אשר אליו נכנסים לאחר השקעה של 300 אלף יורו.

תמורות ומגמות בנדל"ן של קפריסין היוונית

קפריסין היוונית נחשבת לאזור תיירות משגשג, כשהוא מושך אליו תיירים רבים מדי שנה ומכיל מספר עצום של אזורי בילוי, רצועות חוף מפנקות ובתי מלון אטרקטיביים במיוחד בחודשי הקיץ ולא רק. עם זאת הכלכלה הקפריסאית שנמצאת במגמת עלייה, שולחת גלים גם אל שוק הנדל"ן ומראה על עליית מחירים ממוצעת במדינה של 3%, כאשר המחיר למטר מרובע עודנו נמצא במחיר די אטרקטיבי להשקעה. אך כאשר מדובר בעיר פאפוס, מדובר על דירות בעלות ביקוש רב לא רק של מקומיים אלא גם של תיירים זרים. על כן תשואה ממוצעת בעיר פאפוס עומדת על ממוצע מעט גבוה יותר, הנע בין 6% עד ל-10%.
בכל הקשור אל העיר לימוסל חשוב להכיר לא רק בעלייה מתמדת, אלא גם בפרויקטים רבים ומגוונים הנבנים בשטחה אשר כוללים גם דירות יוקרה בקרבת הים, גם באזורי מסחר וגם בבתי דירות. לצד תנופת הבנייה וייצור של כמעט עשרת אלפים משרות חדשות בעיר, היא מזמינה אליה גם סטודנטים הלומדים במוסד האקדמי בעיר. התפתחויות אלו המתקשרות גם אל התנופה הכלכלית בה נמצאת קפריסין, אך גם עוזרים בכמות הולכת וגדלה של מכירת דירות בעיר, עם 28% גידול בשנה האחרונה.

עד כמה משפיע המס על השקעות נדל"ן במדינה?

שיעור המס בקפריסין נחשב לדי נמוך, כך הוא מצליח גם למשוך אליו חברות בינלאומיות שונות כמו חברת אמדוקס בחרה להקים סניף בעיר לימוסל. על כן שיעור המס במדינה די נמוך, כך למשל שיעור של 15% בתשלום מע"מ בעת רכישת דירה יתקיים רק ברכישת של נכס חדש או דירה חדשה. עם זאת קיימים לכך מספר תנאים שיעזרו בהפחתה של כ-5%, הראשון הוא הצהרת מע"מ לרשויות, הנכס ישמש כנכס קבוע עבור הרוכש וכי הרוכש הוא תושב קבע של המדינה או אזרח המדינה מעל גיל 18.
כמו כן מכירה של נכס בקפריסין תכלול חיובי מס המחושבים בצורה הבאה: החל מ-170 אלף אירו יחייב תשלום של שמונה אחוזים ואילו מכירה מתחת למאה ושבעים אלף אירו ועד לשמונים וחמישה אלף אירו, תחויב במס של כ-5% ומכירה של נכס עד 85 אלף אירו יעמוד על כ-3% מס. לצד מיסים בעת רכישה ומכירה של הנכס, קיימים סוגי מיסים אחרים כמו מס בולים משתנה, מס הכנסה על דמי שכירות מדורגים, אנשי מקצוע שונים ועוד.

סוגי נכסים וממה להישמר

בקפריסין היוונית תוכלו למצוא מנעד רחב של נכסים ולא פחות מכמות הנכסים והסוגים שתמצאו בשאר האי הקפרסיאי, כך שבקלות תמצאו לכם דירת 3 חדרים עם מחיר שנע בין 105 אלף יורו לעד 160. יחד עם זאת תוכלו למצוא מגוון רחב של פרויקטים חדשים באזור, עם דגש על דירות צמודות קרקע בקפריסין, כיאה לאזורי תיירות ומשקיעים זרים. יש לזכור רק כי הכלכלה הקפריסאית נמצאת במגמת צמיחה חיובית, נתון אשר מעיד על עידוד השקעות זרות והמשך בנייה. אבל יחד עם כל אלו חשוב מאוד לוודא כי אינכם קונים חתול בשק, ובגלל המרחק הקצר השתדלו לסגור את העסקה לאחר שתראו את הנכס ואת האזור שבו אתם רוצים להשקיע. הדבר אמנם יצריך ממכם נסיעה והתארגנות, אך ככל שתבצעו יותר מחקר סביב הנכס שתרצו ותעזרו באנשי מקצוע רלוונטיים לאזור כך תוכלו להפיק מהשקעה שלכם את המיטב.

Scroll to Top