השקעות נדלן בספרד מול קפריסין

אם אתם מתלבטים בין רכישת דירה להשקעה בברצלונה או במדריד לבין השקעה בנדל"ן בקפריסין אז המאמר הזה הוא עבורכם. בשני המקרים מדובר ביעדים הנחשבים יעדי נופש אולטימטיביים, מרובי שמש וככאלו גם כיעדים נוחים לפרישה ולמנוחה. בספרד כמובן שניתן לרכוש נכס לא רק בערים הגדולות אלא גם בסמוך לחוף כמו בקפריסין.

אז למה לרכוש נכס בספרד? משנת 2015 שוק הנדל"ן הספרדי נמצא במגמת התאוששות מהקריסה הגדולה של 2009 שהבריחה את מרבית המשקיעים הזרים. התשתיות במרבית המדינה נחשבות לתשתיות אירופאיות מתקדמות כראוי למדינה מערב אירופאית. יוקר המחייה הוא ברמה סבירה ובעקבות שנת הקורונה המחירים נמצאים בשפל יחסי שמרבית המומחים רואים בו שפל זמני.

מצד שני רבים חושבים כי עדיין מוקדם מדי לקבוע לאן שוק הנדל"ן במדינה הולך לאחר משבר הקורונה. כמו כן לשוק הנדל"ן הספרדי נקשרו לאורך השנים לא מעט שערוריית והונאות ולכן מומלץ להצטייד בעורך דין מקומי מקצועי ואמין. עובדה זו כמו נורמות אחרות בשוק הספרדי הופכות לעיתים את עלויות הרכישה ליקרות מאוד (מיסים, עמלות תיווך, עו"ד וכן הלאה). יש הרואים גם בעודף האפשרויות להשקעה בשוק הספרדי חיסרון ולא בהכרח יתרון.

קפריסין חולקת עם ספרד גם כן היסטוריה של הונאות וצורך בזהירות יתר. עם זאת מחירי הנדל"ן בקפריסין זולים יותר משמעותית. במיוחד אם אתם מוכנים ללכת בכיוון של לרנקה שבה ניתן למצוא הן עלות מחיה והן עלות נכסים בכאלף אירו למ"ר. אך גם קפריסין בגלל יתרונותיה כבר משכה אל עצמה משקיעים זרים לא מעטים, בעיקר ערבים ורוסים שדחפו את מחירי נכסי היוקרה לפחות, חזק למעלה.

נכס ליד הים או באזור תיירותי צפוי להכניס לכם תשואה יפה (למעט מאשר אם יגיע משבר נוסף כמו הקורונה) מהשכרה לטווח קצר. מצד שני אם תצטרכו להשכיר את הנכס לטווח ארוך דווקא ערים כמו לימסול וניקוסיה הן עדיפות אם כי התשואה נמוכה יותר בשל עלות הנכסים. הביקוש לטווח ארוך מבוסס על מקומיים וזהו שוק אכזרי וקשה יותר. כמו בספרד גם בקפריסין עכשיו נראה כזמן טוב להשקיע, אך חשוב לזכור כי בשונה מספרד התשתיות במדינה הרבה פחות מפותחות.

Scroll to Top