9 טיפים להשקעות נדל"ן בזמן הקורונה

מדהים איך הכל משתנה ומהר! אם אתם משקיעי נדל"ן שממשיכים להשקיע אז נשמח לשמוע כיצד אתם מסתגלים למשבר הקורונה וכיצד אתם רואים את העתיד. במאמר הזה אנסה לציין מספר שינויים שמשקיעים בסביבתי וגם אני עשינו בעקבות משבר הקורונה. מרביתנו גם ותיקי משבר 2008 כך שבוודאי אנו רואים נקודות הקבלה מסוימות אבל בואו נתחיל:

מיאמי, פלורידה
  1. אל תפסיקו! היסטורית, נדל"ן תמיד עובד, פשוט צריך להסתגל לשינויים בשוק. לָכֵן חשוב להיות גמישים וללמוד הרבה מאוד על אפשרויות מימון בטוחות. חשוב להיות מאוד מעורב בקבוצות מקוונות מקומיות וארציות או גלובליות כדי להתעדכן על שינויים בזמן אמת.
  2. כדאי לחשוב על הגדלת השיווק: בעקבות המשבר אנשים יצטרכו כסף שפירושו מכירת נכסים אישיים. אנו רוצים להיות שם כשהם יחליטו למכור. בנוסף משקיעים רבים עצרו פעילות בגלל חשש לעתיד וחוסר מימון כך שעבור קונים מדובר בשוק מדהים.
  3. חשוב כל הזמן ללמוד על התחום! מה שראינו לאחרונה הוא בדיוק מה שחווינו בשנים 2006-2007; כולם נכנסו להשקעה בנדל"ן כי זה היה כל כך קל. אך כשהגיע המשבר והכל נעשה קשה יותר עכשיו רק מי שמוכן ומשכיל יכול לנצל את ההזדמנויות.
  4.  קנו בפחות. כולנו יודעים שהעתיד טומן בחובו אי ודאות. המחירים עשויים לרדת מאוד בחודשים / השנים הקרובות. המוכרים יודעים זאת  ולכן רבים ירצו למכור במוקדם ולא במאוחר. הם גם מבינים שאתם לוקחים על עצמכם את הסיכון כשאתה קונים, ולכן הם מבינים למה אתם מציעים פחות ממה שהם מקווים לו. כשאתם מציעים הצעה חשוב שזה יהיה מחיר שתוכלו לחיות איתו גם אם הערך ימשיך לרדת במהלך 3-6 החודשים הבאים.
  5.  נכסים עדיין נמכרים היטב, אז קנו נכסים שתוכלו לפנות אליהם במהירות ולסגור עסקה מוצלחת מבוססת מידע אמיתי לפני המתחרים שלכם.
  6.  קנו ומכרו בצורה מקוונת. זה הזמן המושלם ללמוד כיצד להעביר את ההשקעות שלכם למקוון. כרגע אנו מבצעים בדיקת נאותות באינטרנט, מבקשים רשות להסתובב בנכס ולצלם, ואז מבקשים מהמוכר לשלוח לנו תמונות פנים בעצמם או לעזוב את הנכס בזמן שאנחנו נכנסים ומצלמים. מוכרים מעריכים את הדאגה שלנו לשלומם. אנו דורשים מהם לאפשר מעבר על הנכס לפני סגירתו כדי להבטיח שהתמונות שלהם לא ישמיטו משהו שעלינו לדעת עליו.
  7.  היכונו לימים ארוכים יותר בשוק עד למכירה. חשוב לעקוב על מודעות לנכסים דומים לשלכם כדי לקבל מושג על טווח הזמן שייקח לכם למכור. כאשר לאנשים יש פחות כסף ופחות אפשרות לקחת הלוואות יהיו פחות קונים רלוונטים ולכן המכירה תיקח יותר זמן.
  8. יש פחות כסף נזיל בשוק מכיוון שהמלווים מהדקים חגורות ומעמיקים את בדיקות האשראי של הלווים. במצב כזה נכסים במחיר גבוה יותר יהיו הראשונים להאט, לכן התמקדו בנכסים הנמצאים מתחת לנקודת המחיר החציונית של אזורכם (ודעו מהי נקודת המחיר הזו!).
  9.  צפו ש"אירוע" הקורונה יימשך זמן מה – אולי שנים. בשנת 2008 התגובה המקובלת הייתה שהגרוע מכל נגמר והדברים יתחילו להשתפר. "הדברים", לעומת זאת, המשיכו להחמיר. זכרו, אנחנו מוקדם מאוד ב"מציאות החדשה " וקשה לחזות לאן אנו מתקדמים ולכן חשוב להישאר מודע, להישאר גמיש, לישאר מעודכן ולזכור שתמיד יש איך להרוויח כסף בנדל"ן.

Scroll to Top